معرفی ‌دارویی که دوره بهبود کرونا را به چهار روز تقلیل می‌دهد‌

این دارو آزمایشات بالینی را در جهان و هم‌چنین در بریتانیا پشت سر می‌گذارد

متخصصین رادیولوژی در حال گرفتن آزمایش اشعه ایکس بر روی یک بیمار در بریتانیا. REUTERS/Hannah McKay

دبیر وزارت بهداشت مت هنکوک اعلام کرد: «بیماران کرونا به‌زودی به درمانی آزمایشی دست پیدا می‌کنند که روند بهبودی را سریع‌تر می‌کند. این بزرگ‌ترین قدم رو به جلو در روند درمان، از آغاز بحران کووید ۱۹ است.»

داروی ضد ویروس «رمدسیویر» (Remdesivir) با معیارهای بالینی خاص، برای کمک به بهبودی بیماران در بیمارستان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

این دارو در حال حاضر آزمایشات بالینی را در جهان و هم‌چنین در بریتانیا پشت سر می‌گذارد. داده‌های بررسی شده در گروه‌های هم‌سن نشان می‌دهد که این دارو می‌تواند زمان درمان را به چهار روز تقلیل بدهد.

آقای هنکوک در کنفرانس روزانه مطبوعاتی وزارت کشور گفت: «در حال حاضر نتایج اولیه امیدوارکننده‌ای در مورد بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد، این موضوع احتمالا بزرگ‌ترین قدم رو به جلو در درمان ویروس کرونا از زمان آغاز بحران است.

این قدم‌ها در مراحل اولیه هستند ولی ما مصمم هستیم که از علم و طرح‌های نویدبخش، حمایت و پشتیبانی کنیم.»

به گفته وزارت بهداشت، درمان و مراقبت‌های اجتماعی (DHSC)، اولویت استفاده از این درمان با بیمارانی است که بیشترین نیاز را به آن دارند.

دولت با همکاری شرکت داروسازی گیلیاد، داروی «رمدسیویر» را برای کادر درمان به کار می‌برد اما وزارت بهداشت اعلام نکرده است که چگونه بقیه بیماران،  تحت مراقبت و درمان این دارو قرار خواهند گرفت.

لرد بتل اظهار داشت: «این اتفاق نشانه پیش‌رفتی عالی در درمان این ویروس است.» و ادامه داد:‌ «دولت به بررسی موفقیت داروی رمدسیویر در آزمایشات بالینی در سراسر کشور ادامه می‌دهد تا مطمئن شود که بیماران بهترین نتیجه را در بریتانیا به دست می‌آورند.»

رضایت از این دارو می‌تواند به بهبود سریع بیماری کمک شایانی کند. موسسه نظارتی داروها و محصولات بهداشتی دولت (MHRA)، دست‌رسی سریع به رمدسیویر را در برنامه دارویی تصویب کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل این ماه سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای معالجه کووید ۱۹ مجوز اضطراری این داروی آزمایشی ضد ویروسی را صادر کرد.

آزمایشات بالینی ایالات متحده پیش‌رفت بهبود در نتایج حاصل از استفاده این دارو را نشان می‌دهد. موسسه ملی بهداشت ایالات متحده داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این دارو مدت زمان اقامت بیماران را در مقایسه با افرادی که از روش دارونمایی (درمان ذهنی با استفاده از داروهای غیر واقعی) استفاده کرده‌اند ۳۱ درصد کاهش داده است.

«رمدسیویر» توسط شرکت دارویی گیلیاد ساینس (Gilead Science) ساخته شده است، که متعهد شده است، یک‌ونیم میلیون شیشه از این دارو را برای کمک به بیماران در بیمارستان‌های شهرهای ایالات متحده که به سختی در معرض بیماری کرونا قرار گرفته‌اند، اهدا کند.

این دارو در ابتدا برای درمان بیماری ابولا تولید شده بود. این طرح به منظور جلوگیری از تکثیر برخی ویروس‌ها از جمله ویروس‌های جدید کرونا که بر سیستم ایمنی بدن میزبان غلبه می‌کنند، به وجود آمده است. 

هیلاری هاتون اسکایر، معاون رئیس جمهور در گیلاد ساینس در انگلستان و ایرلند، گفت که این شرکت خرسند است که مقامات بهداشت بریتانیا با صدور نظر علمی مثبت اجازه داده‌اند تا درمان شروع شود.

وی گفت: «گزینه‌های درمانی سریع در واکنش به این ضرورت جهانی و سلامت عمومی مورد نیاز است و ما از دولت انگلیس و موسسه نظارت دارو به خاطر حمایت و همکاری مستمر آن‌ها برای تهیه این دارو و دسترسی افرادی که به آن نیازمندند، قدردانی می‌کنیم.»

مدارک هشدار درمانی داروی ردمسیویر از جانب دولت نشان می‌دهد که این دارو با اطمینان موسسه نظارت دارو در سراسر بریتانیا پخش شده است. طبق این شواهد با توجه به اظهارنظر موسسه نظارت دارو، انتظار می‌رود که در ابتدا مقدار کافی از این دارو برای تمامی بیماران موجود نباشد.

افرادی که بیشترین بهره را از «رمدسویر» می‌برند بیمارانی هستند که در مرحله اولیه عفونت کووید۱۹ قرار دارند و احتمال شدت گرفتن بیماری و مواجه شدن با خطر مرگ در آن‌ها بیشتر است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی