تیراندازی پلیس به معترضان خوزستانی

 مردم بخش «غیزانیه» استان خوزستان جاده اهواز - ماهشهر را مسدود کردند

تارنمای خبری «مردم‌سالاری آنلاین» امروز، شنبه سوم خرداد ماه، در خبری کوتاه از شدت گرفتن درگیری‌های بین مردم محلی بخش «غیزانیه» استان خوزستان با نیروهای یگان ویژه نوشته است.

 به نوشته «مردم‌سالاری آنلاین»، مردم بخش «غیزانیه»  استان خوزستان در اعتراض به نبود آب و بی‌مسئولیتی بخشداری و مدیران «آبفا روستایی» اهواز و همچنین عملی‌نشدن وعدہ‌ھای استاندار، مقابل بخشداری بخش «غیزانیه» تجمع کردند و سپس «جاده قدیم اهواز - ماهشهر» را مسدود کردند.

در پی این تجمع، نیروی انتظامی و یگان ویژه وارد عمل شدند و به سرکوب شدید مردم معترض در این منطقه پرداختند. «مردم‌سالاری» نوشته است که نیروهای یگان ویژه با «تیراندازی هوایی» و پرتاب «گاز اشک‌آور» وارد عمل شدند تا جاده  را باز کنند. بنا به این گزارش، تصاویری از مصدومیت برخی از تجمع‌کنندگان از ناحیه پا در پی تیراندازی، دریافت شده است که نشان از شدت درگیری‌ها دارد. 

از سوی دیگر و به گزارش ایسنا، سرهنگ محسن دالوند، فرمانده انتظامی اهواز، مدعی‌ شده است که  پلیس از «سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ضد شورش» استفاده کرده است. این مقام انتظامی کشور گفته است که در اثر استفاده از این سلاح ساچمه‌ای، تنها دو نفر «به طور سطحی» مجروح شده‌اند و «مشکلی» ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده انتظامی اهواز گفته است که «پس از ورود ماموران پلیس برای بازگشایی جاده، تعدادی از تجمع‌کنندگان با سنگ و چوب به سوی ماموران حمله‌ور شدند و دومامور پلیس را از ناحیه سر مجروح کردند.»

این مقام انتظامی با بیان این که «بی‌توجهی مسئولان امر به مردم بخش غیزانیه درخصوص تامین آب شرب، باعث تجمع غیرقانونی اهالی این بخش شد»، گفت: «اعتراض مردم به تامین نشدن آب شرب‌شان یک مطالبه قانونی است، اما باید درمجرای قانونی انجام شود.»

«بخش غیزانیه» بزرگترین «بخش» شهرستان اهواز است که ٨٣ روستا دارد و بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت. مشکلات فراوان این بخش از جنوب کشور در پی بحران خشکسالی بیش از پیش افزون شده است و مردم این منطقه از کشور همواره با معضلات فراوانی برای دسترسی به آب مورد نیاز در کشاورزی و هم‌چنین آب آشامیدنی دست‌به‌گریبان بوده‌اند.

استان خوزستان در سال‌های گذشته شاهد بحران‌های زیست‌محیطی متعددی بوده است؛ از معضل «ریزگردها» گرفته تا مشکلات فراوان شهروندان این استان در دسترسی به آب آشامیدنی سالم. خشکسالی‌های گسترده چند ساله گذشته در ایران هم بخشبزرگی از کشاورزان این استان را از کار بی‌کار کرده است. 

بیشتر از