رجزخوانی مقامات نظام برای اسرائیل در آخرین جمعه رمضان

نفرت‌پراکنی نیروهای نزدیک به علی خامنه‌ای علیه اسرائیل در فضای مجازی

امسال برای اولین بار پس از وضع دستور رهبر انقلاب اسلامی ایران، روح‌الله خمینی، برای برگزاری راهپیمایی در آخرین جمعه ماه رمضان، شیوع ویروس کرونا باعث شد راهپیمایی «روز قدس» برگزار نشود. رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای، ناچار شد به تنهایی «جور» زنده نگه‌داشتن روز قدس را با ظاهر شدن در صفحه تلویزیون و سخنرانی برای مردم بکشد. 

عدم برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس در ایران موجب شد نیروهای نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی جایی برای «فریاد مرگ» سر دادن نداشته باشند و نتوانند با «آتش زدن» پرچم‌ اسرائیل و آمریکا «بیعت» خود را با علی خامنه‌ای فریاد بزنند. 

فضای مجازی اما زمینی بود که در آخرین جمعه ماه رمضان انباشته شد از نفرت‌پراکنی علیه اسرائیل و آمریکا؛ بسیاری از مقامات نزدیک به علی خامنه‌ای تاکید کردند که شرایط امروز اقتضا می‌کند که این «اعلام انزجار و نفرت‌پراکنی» علیه اسرائیل باید در فضای مجازی ادامه پیدا کند. 

دو روز پیش بود که صفحه منتسب به رهبر جمهوری اسلامی در توییتر با انتشار متنی بار دیگر از «محو شدن اسرائیل» گفت و نوشت: «محو دولت اسرائیل به معنای محو یهودیان نیست. ما با مردم یهود کاری نداریم».

این روایت تهدیدآمیز علی خامنه‌ای درباره اسرائیل، امروز و در سخنان بسیاری دیگر مقامات نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی هم دیده شد؛ احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، با اشاره به سخنان علی خامنه‌ای و تاکید بر این که رهبر نظام معتقد به «زوال اسرائیل» در آینده نزدیک است، مدعی شده که «دولت‌های غربی که پشتیبان این رژیم جلاد هستند در بیانات امروز رهبر محکوم شدند و ایشان تاکید کردند این دولت‌ها با سوابق ننگین خود نمی‌توانند در برابر بشریت سر بلند کنند».

علی مراد یوسفی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان البرز هم با تکرار ادعاها و روایت سران نظام گفته است: «امروز ما در پیکر جهان اسلام علائم مختلفی نظیر تشکیل گروه‌های تکفیری و مشکلات امنیتی در کشورها شاهد هستیم اما این مشکلات به‌دلیل وجود غده سرطانی (اسرائیل) است، باید آن را از بین بردن چرا که موجب پایان دادن به همه دردها می‌شود و زمینه حکومت جهانی فراهم شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نماینده علی خامنه‌ای در البرز با اشاره به اینکه امسال کرونا مانع برگزاری راهپیمایی روز قدس شد گفته که «به طور بی‌سابقه‌ای در فضای مجازی مردم به صورت خودجوش قیام خواهند کرد و بیش از هر زمان دیگری به رژیم صهیونیستی ضربه می‌زنند».

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه مدعی شده است که امروز در فضای مجازی «موضوع قدس» و «آزادسازی فلسطین» به موضوع اول همه خبرگزاری‌ها و مجامع مختلف رسانه‌ای دنیا تبدیل شده، لذا بیش از هر زمان دیگری به «پایان عمر این رژیم نزدیک» شده‌ایم.

فرمانده سپاه محمّد رسول‌الله تهران هم گفته که «همانطور که برای ریشه‌کن کردن ویروس منحوس کرونا تلاش می‌کنیم، جهاد برای ریشه‌کن کردن ویروس صهیونیسم را هم در دستور کار قرار داده‌ایم».

زبان تهدید آمیز مقامات جمهوری اسلامی علیه اسرائیل و انتشار پوستری در صفحه رهبر جمهوری اسلامی با مضمون آزادسازی فلسطین در روزهای گذشته واکنش مجامع بین‌المللی را در پی داشت. 

پوستری که در وبسایت علی خامنه‌ای منتشر شده است- khamenei.ir 

جوزپ‌ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه «امنیت اسرائیل از بیشترین اهمیت» برخوردار است اظهارات علی خامنه‌ای را «تهدیدی برای صلح جهانی» دانسته بود و وزارت امور خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای مواضع رهبر جمهوری اسلامی را در مقابل اسرا‌ذیل نکوهش کرده بود. در این بیانیه تاکید شده که «دولت فدرال آلمان قویا تشویق به ترور و هر نوع ترویج یهودی‌ستیزی را محکوم می‌کند». 

در این بیانیه با اشاره به اینکه اظهارات خصمانه رهبر ایران علیه اسرائیل به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، آمده است: «حق حیات اسرائیل قابل مذاکره نیست و دولت آلمان بارها و به صراحت نگاه انتقاد‌ی خود به این مواضع تهران را به نمایش گذاشته است.»

 

بیشتر از