دکتر فاوچی خود را قرنطینه کرد

آنتونی فاوچی از اعضا کلیدی کارگروه مقابله با ویروس کرونا کاخ سفید برای دو هفته به قرنطینه رفت

دکتر فاوچی یکی از اعضا کلیدی در گروه ضربتی کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا است- MANDEL NGAN / AFP

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد دکتر آنتونی فاوچی رییس مؤسسه ملی حساسیت‌ها و بیماری‌های عفونی ایالات متحده به علت تماس داشتن با کارمندی در کاخ سفید که آزمایش کرونای وی مثبت شده است به «قرنطینه تعدیل‌یافته» رفت.

دکتر فاوچی که عضوی کلیدی در گروه ضربتی کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا است به خبرگزاری‌ها گفت به علت آن که با کارمند مذکور تماس «کم‌خطر» داشته است، به مدت ۱۴ روز ماسک می‌زند و کارها را هم به صورت دورکاری از درون خانه انجام می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش جیک تپر خبرنگار سی‌ان‌ان تماس کم‌خطر به معنای «تماس نزدیک نداشتن با فردی است که آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده است.»

این پزشک برجسته گفت قبلاً آزمایش کرونا را انجام داده است و پاسخ آن منفی بوده است.

دکتر فاوچی در مقابله دولت ایالات متحده با ویروس عالم‌گیر و مرگ‌بار کرونا نقشی کلیدی داشته است و برای ارائه توصیه‌های بهداشتی به مردم اغلب در جلسات توجیهی کاخ سفید با رسانه‌ها همراه دونالد ترامپ بوده است.

تصمیم او به قرنطینه رفتن همزمان با بروز موجی از ابتلای قطعی به کرونا در میان کارمندان کاخ سفید است. به طوری که پاسخ آزمایش کرونای کیتی میلر سخنگوی مایک پنس معاون ریاست جمهوری ایالات متحده و پیش‌خدمت مخصوص نظامی ترامپ رییس جمهور ایالات متحده نیز مثبت شده است.

پیش از دکتر فاوچی دو عضو دیگر گروه ضربتی مقابله با ویروس کرونا به قرنطینه خانگی رفته بودند: استفن هان عضو کمیسیون دولتی غذا و دارو و رابرت ردفیلد رییس مراکز مهار و جلوگیری از بیماری‌ها.

© The Independent

بیشتر از جهان