جواب آزمایش کرونای مدیر مطبوعاتی مایک پنس مثبت اعلام شد

کیتی میلر دومین فرد در کاخ سفید است که به کرونا مبتلا شده است

کیتی میلر (سمت راست) مدیر مطبوعاتی مایک پنس-DOUG MILLS / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

کیتی میلر، مدیر مطبوعاتی مایک پنس (معاون اول رئیس جمهوری امریکا)، دومین کاخ سفیدنشینی است که آزمایش کرونای‌ او مثبت شده است.

خانم میلر همسر استفن میلر، مشاور ارشد دونالد ترامپ است. با این اتفاق احتمال ابتلای رییس جمهور به این ویروس بیش از پیش شد.

آقای ترامپ در نشستی با جمهوری‌خواهان مجلس گفت، خودش با خانم میلر تماسی نداشته ولی میلر مدتی را با مایک پنس گذرانده است.  

آقای ترامپ گفت: «کیتی زن جوان فوق‌العاده‌ای است و نتیجه آزمایش‌اش برای مدت‌ها خیلی خوب بود، ولی امروز ناگهان جواب آزمایش کرونای‌ او مثبت شد. با من در تماس نبوده اما مدتی را با معاون رییس جمهور گذرانده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از مقامات ارشد دولت به شبکه ان بی‌سی نیوز گفت، صبح روز جمعه پرواز آقای پنس به آیووا با تأخیر انجام شد تا در پایگاه مشترک هوایی اندروز آن دسته از کارمندان‌ آقای پنس را که با خانم میلر در تماس بودند، از ناوگان هوایی شماره دو (مخصوص حمل معاون رییس جمهور) خارج کنند.

دفتر بهداشت و درمان کاخ سفید در تلاش برای شناسایی سایر کارکنانی است که با خانم میلر در تماس بوده‌اند. تا به حال از عده‌ای آزمایش گرفته‌اند.

طبق گزارش‌ها خانم میلر در آزمایش‌های روزانه‌ کاخ سفید روز پنجشنبه نه نشانگان بیماری را داشته و نه جواب آزمایش‌اش مثبت شده، اما روز جمعه‌ جواب آزمایش‌اش مثبت شده است.

آقای ترامپ گفت: «به همین دلیل است که کل این ماجرای آزمایش گرفتن لزوماً خیلی جالب نیست.»

«این آزمایش‌ها خیلی خوب است، اما بین آزمایش با نتیجه مثبت ممکن است ناگهان اتفاقی بیفتد. جواب آزمایش خانم میلر تازگی منفی شده بود و حالا امروز فکر کنم به دلایلی جواب‌اش مثبت شد.»

«اما همه اقدامات ضروری انجام شده است. می‌دانم که از مایک، معاون رییس جمهور، آزمایش گرفته‌اند و منفی شده است.»

کیلی مکنانی دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفته دستورالعمل‌های ستاد بحران ویروس کرونا در این ساختمان اجرا شده تا سلامت محیط آن حفظ شود.

خانم مکنانی گفت: «یعنی ردیابی تماس‌های افراد با یکدیگر، همه دستورالعمل‌هایی که به کسب و کارهای ضروری توصیه کرده‌ایم، حالا همه را در کاخ سفید اجرا می‌کنیم. پس هم‌چنان که آمریکا با حفظ بهداشت و سلامت فعالیت‌ها را از سر می‌گیرد کاخ سفید نیز در کمال رعایت ایمنی به کار خود ادامه می‌دهد.»

از روز پنجشنبه که نتیجه آزمایش کووید۱۹ پیش‌خدمت مخصوص آقای ترامپ مثبت شد، هر روز از کارکنان کاخ سفید آزمایش می‌گیرند. این پیش‌خدمت که از اعضای نیروی دریایی ایالات متحده است در بخش غربی کاخ از رییس جمهور با غذا، نوشیدنی پذیرایی می‌کند و اتو کردن و برق انداختن کفش او نیز بر عهده او است.

خانم مکنانی در پاسخ به این سؤال که رییس جمهور تا چه حد با این پیش‌خدمت در تماس بوده گفت، احتیاط‌های لازم برای محافظت از رییس جمهور به عمل آمده است. 

او گفت «همین دستورالعمل‌هایی که متخصصان ما داده‌اند اجرا شده، لوازم را تمیز می‌کنیم، فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنیم، میان افراد دو متر فاصله گذاشته‌ایم و دستورات دکتر برکس و دکتر فَوسی را مو به مو اجرا کرده‌ایم.»

© The Independent

بیشتر از جهان