کاخ سفید: جواب تست کرونای ترامپ منفی‌ست

پس از اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایرلند هم با ممنوعیت سفر به آمریکا مواجه شدند

ترامپ خبر داد که برای ویروس کرونا تست داده است. - MANDEL NGAN / AFP

ساعاتی پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تست کرونای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور منفی است».

روز شنبه دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری که در کاخ سفید برگزار شد شرکت کرد و گفت که برای مشاهده اینکه به ویروس کرونا مبتلاست یا نه، جمعه شب تست شده است.

گفته می‌شود که تعدادی از مهمان‌هایی که در ضیافت دونالد ترامپ در ویلای شخصی وی در فلوریدا شرکت کرده بودند، به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. 

مایک پنس در این کنفرانس خبری گفت که آمریکا محدودیت‌های مسافرتی را به انگلیس و ایرلند هم گسترش داده است. پیش از این آمریکا ممنوعیت مسافرتی از اروپا به مقصد این کشور را برای مدت یک ماه اعلام کرده بود. ولی بریتانیا از این ممنوعیت مستثنی شده بود. موضوعی که با انتقاد زیادی مواجه شد. چرا که به اعتقاد بسیاری، مستثنی قایل شدن بریتانیا از این محدودیت‌ها، هیچ دلیل پزشکی و مرتبط با بهداشت عمومی نداشته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هنوز مشخص نیست که دونالد ترامپ کجا تست شده است . ترامپ گفت که بعد از کنفرانس خبری روی جمعه تصمیم به تست کردن خود گرفته است. او در پاسخ به این که چه زمانی جواب تست خواهد آمد گفته است که «یک یا دو روز». کاخ سفید طی روزهای گذشته، درجه حرارت افرادی که با ترامپ ملاقات کرده‌اند را کنترل کرده است. این نگرانی وجود دارد که برخی از اعضای کاخ سفید ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشند. 

طی روزهای گذشته در چندین نوبت متوالی خبرنگارانی که در کنفرانس مطبوعاتی با اعضای دولت و خود ترامپ مواجه شده‌بودند در خصوص اینکه آیا ترامپ تست کرونا انجام داده یا نه سوال کرده بودند. دلیل این موضوع آن بود که در جریان ملاقات ترامپ با رییس جمهوری برزیل در مارلولاگو، متجمع ترامپ در ایالت فلوریدا، یکی از اعضای هیات برزیلی که با ترامپ دیدار کرده بود، پس از ترک محل گفته بود که تست کرونای او مثبت اعلام شده است. همچنین چندین تن از نمایندگان کنکره آمریکا هم بعد از اینکه با افراد ملاقات کردند که تست آنها مثبت اعلام شده، خود را قرنطینه کرده‌اند. 

ممنوعیت‌های سفر از ایرلند و بریتانیا از نیمه شب دوشنبه اعمال خواهد شد. 

هم اکنون براساس گزارش‌هایی که هر لحظه به روز می‌شود، در ۴۹ ایالت آمریکا ویروس کرونا شیوع پیدا کرده یا حداقل مواردی گزارش شده است. امروز گزارش شده است که یک زن ۸۲ ساله در منهتن جان خود بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است.

این خبر در ساعت پنج صبح تهران به‌روزرسانی شد.