اخراج کارکنان هواپیمایی قطر در اثنای شیوع کرونا

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز ابراز امیدواری کرده که پس از رهایی جهانی از اپیدمی کرونا، کارمندان اخراج شده را بازگرداند

هواپیمایی قطر ایرویز از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد - KARIM JAAFAR / AFP

روز چهارشنبه شرکت خطوط هواپیمایی قطر اعلام  کرد که به دلیل همه‌گیر شدن کرونا و فلج‌شدن صنعت هوانوردی در جهان، بخشی از کارمندان خود را از کار برکنار خواهد کرد. 

این شرکت خبر اخراج کارکنان خود را با انتشار بیانیه‌ای که آسوشیتدپرس منتشر کرده، تایید کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «تاثیر بی‌سابقه در صنعت ما برای همه خطوط هوایی چالش‌های اساسی ایجاد کرده است و ما باید با قاطعیت عمل کنیم تا از آینده شرکت خود محافظت کنیم.»

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز و اکبر البکر رئیس این شرکت هواپیمایی، ابراز امیدواری کردند که پس از رهایی جهانی از اپیدمی کرونا، کارمندان را بازگردانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواپیمایی قطر ایرویز که از سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد، بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما را از فرودگاه بین‌المللی تازه ساخته شده در دوحه به اقصی نقاط جهان به پرواز در می‌آورد. 

از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، شرکت قطر ایرویز علاوه بر تشدید فعالیت‌های باربری‌، پروازهایی را برای بازگشت شهروندان خود انجام داده است.

این شرکت آمار و ارقامی از تعداد کارمندان اخراجی خود ارائه نداده است، اما یک پیام الکترونیکی به مدیرعامل این شرکت که به صورت آنلاین فاش شده، می‌گوید که این تعداد «قابل توجه» خواهد بود و شامل تعدادی از خدمه هواپیما نیز خواهد بود.

اکبر آل بیکر در یادداشت مورخ یکشنبه نوشت: «چشم انداز جهانی برای صنعت ما بسیار ناخوشایند به نظر می‌رسد و بسیاری از خطوط هوایی کار را بطور چشمگیری تعطیل و یا کاهش می‌دهند. اکنون، ما باید با یک واقعیت جدید روبرو شویم، زیرا بسیاری از مرزها بسته می‌شوند، بسیاری از مقصدهای ما تعطیل و هواپیماها در نتیجه متوقف می‌شوند، بدون اینکه بتوان هیچ‌گونه انتظاری از تغییر فوری و مثبت داشت.»

بیشتر از جهان