دونالد ترامپ می‌خواهد بریتانیا ضعیف باشد

ترامپ آخرین فردی که باید به توصیه‌هایش در مورد «برگزیت» توجه کرد

نامه‌ها:

به اظهار نظرهای بی معنی و غیر دیپلماتیک دونالد ترامپ باید با دقت توجه کرد.

در حالی‌که ملی گرایان از حمایت برای رهبران انزواگرای خود شادمانند، متوجه نیستند ترامپ فعالانه از سقوط بریتانیا حمایت می‌کند.

ترامپ از یک اروپای از نظر اقتصادی قدرتمند هراس دارد. اتحادیه اروپا با تولید ناخالص ملی مشترکی بیشتر از آمریکا و بدهی کمتر، و قابلیت روزافزون به عنوان یک بلوک تجاری، موجب وحشت آمریکا و چین است. به همین دلیل برگزیت هدیه‌ای به اقتصادهای آمریکا و چین است.

اروپا بدون بریتانیا ضعیف‌تر است، و بریتانیا بدون اروپا ضرورتش را از دست می‌دهد. با این‌حال، بسیاری از مردم همچنان فریب رهبران آینده را می‌خورند که درکشان از اقتصاد بین‌المللی ناچیز است. حمایت ترامپ از آنها نه موجب شادی، بلکه باید پیام وحشت باشد.

 مت مینشال

کینگز لین

آیا ترامپ حرف‌های بوریس جانسون را درباره خودش شنیده است؟

خوب است ویدئوهای توئیتری بوریس جانسون، در مراحلی از دیدار ترامپ از بریتانیا پخش شود. جانسون در انتقاد از ترامپ در سال ۲۰۱۵ به روشنی گفت او برای احراز مقام ریاست جمهوری نامناسب است. این ممکن است به بلند پروازی‌های جانسون برای رسیدن به مقام نخست وزیری و نیز اعتماد به نفس ترامپ لطمه بزند.

موریتسیو مور

برنت وود

رهبری حزب محافظه کار بریتانیا

فرض بر این است که «پی. نُورس وُرثی» (نامه‌ها، اول ماه ژوئن) از نامزدی بوریس جانسون، یعنی کسی که در مرحله اول، نظر نادرست برگزیت را به مردم فروخت، برای رهبری حمایت می‌کند.

من قاطعانه می‌گویم ترجیح می‌دهم با این «بازاریاب»‌هایی که سیاستمدار شده‌اند، معامله نکنم. ارزیابی‌های او، دقیقاً، ماهیت مسئله را نشان می‌دهد.

ریچارد گرین وود

بُودلی

اصلاح قانون حمل اسلحه

یک کشتار دیگر با اسلحه گرم در آمریکا و ناامیدی از اینکه کنگره محدودیت‌هایی در مورد قوانین خرید و حمل اسلحه درنظر گیرد. اما نظرتان در مورد این راه حل مبتنی بر پول چیست؟ قانونی بگذرانید که صاحبان اسلحه را مجبور کند بیمه «مسئولیت عمومی» بخرند.

من، به عنوان یک موزیسین، باید در مقابل احتمال این که ساز موسیقی‌ام کسی را بکشد، بیمه عمومی داشته باشم. اگر صاحبان اسلحه هم مجبور به چنین چیزی شوند، شرکت‌های بیمه سریعاً، مقررات لازم را اعمال خواهند کرد. به همین سادگی!

فیلیپ پروبرت

کُول وال

جادوی کارشناسی مسئله مرز را حل نمی‌کند.

بار دیگر، ساجد جاوید به «پری‌های تکنوکرات» فراخوان داده تا مسئله برگزیت و ایرلند شمالی را حل کنند (ساجد جاوید می‌گوید آماده است در روز سی و یکم ماه اکتبر بدون هیچ توافقی از اتحادیه اروپا خارج شود). 

بالاخره کسی که از کارشناسی اطلاعی ندارد خواهد فهمید که نمی‌توان پدیده‌ای را که تعریفی برای آن وجود ندارد، با توافق یا بی توافق به جریان انداخت؟ و در حال حاضر، برگزیت نامشخص‌ترین چیزی است که وجود دارد.

حالا که این مسأله مطرح شد، می‌شود کسی به او بگوید کارشناسی نمی‌تواند او را نجات بدهد، که در این صورت لطفا کارشناس‌هایی را که به آنها جام زهر داده‌اید، ملامت نکنید.

لورا داسُن

هارپِردِن

( نامه هایی که به روزنامه ایندیپندنت درباره سفر رییس جمهور آمریکا، دانالد ترامپ فرستاده شده است)‌

© The Independent