آتش‌سوزی در برج ۴۸ طبقه «ابکو» در امارات

این تازه‌ترین آتش‌سوزی در برج‌های امارات است که به علت استفاده از روکش‌‌های اشتعال‌پذیر رخ می‌دهد

این برج ۱۸۷ متری یکی از بلندترین ساختمان‌ها در شارجه است-عکس از شبکه‌های اجتماعی@CescKivon

برج بلندی در یکی از بزرگ‌ترین شهرهای امارات متحد عربی غرق شعله‌های آتش شده است.

در فیلمی که از این آتش‌سوزی انتشار یافته شعله‌های آتش در حال بالا رفتن از بدنه برج ۴۸ طبقه‌ای ابکو در شهر شارجه در همسایگی دبی است.

این برج ۱۸۷ متری از جمله بلندترین ساختمان‌های شارجه یکی از هفت شیخ‌نشین امارات متحد عربی است.

نیروهای آتش‌نشانی اندکی بعد از ساعت ۹ بعد از ظهر به وقت محلی(۵ بعد از ظهر به وقت گرینویچ) و اتمام افطاری روزه‌داران ماه مقدس رمضان به محل رسیدند.

طبق اعلام توییتری دفتر رسانه‌‌ای دولت در ناحیه النهضه شارجه که این برج در آن قرار دارد هفت نفر بر اثر آتش‌سوزی آسیب‌های جزئی دیدند و تحت درمان قرار گرفتند.

تمامی ساکنان این ساختمان به بیرون انتقال یافته‌اند و آتش‌سوزی مهار شده است اما مقامات هنوز در مورد علت آتش‌سوزی چیزی نگفته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای آتش‌نشانی با استفاده از کامیون نردبان‌داری به روی آتش آب پاشیدند و بعد از مهار آتش نیز دیوارهای بتونی سوخته و بدون روکش ساختمان به جا مانده است.

فضل‌الله حسون اهل سوریه که یکی از ساکنان این برج است به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت تازه افطار را تمام کرده بود و اول خیال کرده بود آژیر آتش‌سوزی را برای تمرین به صدا در آورده‌اند.

آقای حسون که گربه‌اش را هم از درون ساختمان نجات داده است و در بغل تکان تکان می‌دهد گفت: من و افراد خانواده‌ام با همان لباس‌هایی که به تن داشتیم و چیزهایی که همراه‌مان بود فوری پایین آمدیم.

بسیاری دیگر از ساکنان این برج نیز فقط با برداشتن ماسک‌های‌شان که در این روزهای همه‌گیری کرونا به کار می‌آید خود را به بیرون از ساختمان رساندند.

حسون می‌گوید:(مقامات) اسم ما را نوشتند تا ببیند چه کاری می‌توانند برای ما انجام دهند و چه کمکی به ما بکنند چون الان  بیرون هستیم و نمی‌دانیم چه کار باید بکنیم. در خیابان منتظر ایستاده‌ایم تا ببینیم چه می‌شود.

امارات متحد عربی و از جمله شهر پرآسمان‌خراش دبی در سال‌های اخیر دچار موجی از آتش‌سوزی در برج‌های بلند بوده‌اند و اغلب هم علت اصلی گسترش آتش نیز استفاده از روکش‌های چندسازه‌ای آلومینیمی  در این منطقه است.

برخی از انواع روکش‌ها از جنس نسوز هستند اما کارشناسان می‌گویند طراحی روکش‌هایی که در امارات متحد عربی و جاهای دیگر دچار آتش سوزی می‌شوند منطبق  بر استانداردهای ایمنی سفت و سخت نیست و اغلب بدون آن که در آن‌ها شکاف‌های کندساز یا مهارساز آتش تعبیه شده باشد در ساختمان‌ها به کار می‌روند.

© The Independent

بیشتر از جهان