آمار مرگ ناشی از کووید-۱۹ از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشت

آمریکا با ۶۹ هزار مرگ بیشترین آمار تلفات در جهان را دارد

بیش ۱۱۰ روز از دهم ژانویه، روزی که چین نخستین گزارش مرگ بر اثر ویروس کرونا را در شهر ووهان گزارش کرد، می‌گذرد-AFP

داده‌های مرکز پژوهش‌های دانشگاه جان‌هاپکینز حاکی از آن است که آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است.

این آمار غم‌انگیز در میان گزارش‌هایی منتشر شده که تعدادی از کشورهای جهان که بیشترین لطمه را از اپیدمی کرونا دیده‌اند، قصد دارند مقررات شدید قرنطینه را که به هدف کند کردن شیوع بیماری اعمال کرده بودند، تعدیل کنند. 

تاکنون ایالات متحده با ۶۹ هزار مورد مرگ بالاترین تعداد تلفات ناشی از کرونا را داشته است. پس از آمریکا، در ایتالیا، بریتانیا و فرانسه بین ۲۵ تا ۲۹ هزار نفر بر اثر عوارض کووید ۱۹ جان سپرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مجموع بیش از ۳.۵ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یک سوم آن‌ها در آمریکا گزارش شده است. ۲۵۱هزار نفر نیز در سطح جهان قربانی کووید ۱۹ شده اند.

با وجود این، پنهانکاری در مورد شیوع بیماری، کمبود آزمایش و فشار روی نظام‌های درمانی به معنی آن است که ابعاد گسترش اپیدمی به مراتب بیشتر از آمارهای موجود است.

بیش ۱۱۰ روز از دهم ژانویه، روزی که چین نخستین گزارش مرگ بر اثر ویروس کرونا را در شهر ووهان گزارش کرد، می‌گذرد. ۹۱ روز گذشت تا تعداد تلفات بیماری از مرز ۱۰۰ هزار نفر بگذرد، و تنها ۱۶ روز برای آن که تعداد قربانیان به ۲۰۰ هزار نفر برسد، و احتمالا ۹ روز دیگر تا آمار مرگ و میر از مرز ۲۵۰ هزار نفر بگذرد.

بحران کرونا رهبران جهان را در یک تله کنفرانس در روز دوشنبه گردهم آورد تا امکانات سرمایه‌گذاری روی تولید واکسن و نیز درمان بهتر و آزمایش‌های موثرتر را مورد گفتگو قرار دهند.

در هفته جاری بسیاری از مردم در سراسر جهان و به ویژه در اروپا با احتیاط به سر کارهایشان باز می‌گردند، اما مسئولان نگران دومین موج عفونت هستند و واکسن تنها راه چاره نوعی بازگشت به زندگی عادی است.

هدف کنفرانس سران گرد آوری ۴ میلیارد دلار برای تحقیقات تولید واکسن، ۲ میلیارد دلار برای راه های درمانی و ۱.۵ میلیارد دلار برای آزمایش های گسترده‌تر کروناست. مقامات می گویند این تنها آغاز کار است و در ماه‌ها آینده وجوه به مراتب بیشتری برای افزایش میزان تولید و توزیع (واکسن) مورد نیاز است. 

در بیانیه مقدماتی کنفرانس، رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ و مقامات اتحادیه اروپا گفتند وجوه جمع آوری شده عمدتا در اختیار سازمان‌های درمانی جهان گذاشته شده و نهادهای جدیدی به این منظور ایجاد نخواهد شد.

رهبران جهان گفتند:«اگر جهان بتواند واکسنی برای همه جهانیان تولید کند، این اقدامی بی‌نظیر در جهت خیر عموم در قرن ۲۱‌ام خواهد بود. ما همراه با شرکایمان خود را متعهد به تولید این واکسن و توزیع آن به گونه‌ای می‌کنیم که برای همگان امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.»

© The Independent

بیشتر از جهان