یک گروه از گیاهخواران در لندن هزاران وعده غذای رایگان به گرسنگان می‌دهند

این گروه در مورد خطرات مصرف محصولات حیوانی هشدار می‌دهند

شمار افرادی که برای دریافت غذا در این مؤسسه خیریه ثبت نام کرده‌ بودند آن‌قدر زیاد بود که غذا به بعضی از آن‌ها نرسید - Vegan soup- PIXABAY

 پویش کمک به گرسنگان (هلپ د هانگری): «امیدواریم این غذاها به ارزش ۱۰۰ هزار دلار مرهمی باشد بر زخم کووید۱۹، اما ارزش واقعی کار ما در این است که به مردم بگوییم بیماری‌های همه‌گیر چرا و چگونه پدید می‌آیند».

در این دوره همه‌گیری، گروهی که هدفش آگاهی‌بخشی در زمینه خطرات محیط زیستی مصرف محصولات حیوانی است ۱۰۰ هزار دلار (۸۰ هزار پوند) خرج توزیع هزاران وعده غذای گیاهی در میان خانواده‌های آسیب‌پذیر در لندن و حومه آن کرده است.

مؤسسه «گیاهخوار یک میلیون دلاری» که گفته بود اگر پاپ و ترامپ یک ماه گیاهخوار شوند یک میلیون دلار خرج خیریه‌ها می‌کند، با همکاری خیریه‌ای در شرق لندن ۳۸۰۰ وعده غذای گیاهی آماده و در میان برخی از نیازمندترین مردم این منطقه توزیع کرد تا آن‌ها را از گرسنگی نجات دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شمار افرادی که برای دریافت غذا در این مؤسسه خیریه ثبت نام کرده‌ بودند آن‌قدر زیاد بود که غذا به بعضی از آن‌ها نرسید.

یکی از سخنگویان مؤسسه گیاهخوار یک میلیون دلاری گفت: «حالا با حمایت ما این مؤسسه می‌تواند پول بسیار بیشتری برای مردم خرج کند و ۳ هزار و ۸۰۰ وعده غذا هم به آنان بدهد. یعنی تعداد خانواده‌های بیشتری را به مدت بیشتری می‌تواند پوشش دهد.»

هدف پویش کمک به گرسنگان که ایندیپندنت آغازگر آن بوده توجه به بحران گرسنگی در بریتانیا و کمک به کسانی است که در دوران قرنطینه کرونایی نمی‌توانند آذوقه خود را تأمین کنند.

نظرسنجی مؤسسه یوگاو، نشان می‌دهد در دوران قرنطینه تا ۳۵۰ هزار نفر به دلیل کمبود غذا گاهی گرسنه مانده‌اند.

این مؤسسه در ۹ کشور دیگر از جمله ایتالیا نیز فعالیت می‌کند. در بیمارستان تورین ایتالیا هزار غذای گیاهی در بخش بیماران کووید۱۹ توزیع شده است.

در آرژانتین ۷ هزار بسته «کمک خیرخواهانه» شامل غذا، مایع ضدعفونی دست و ماسک را در فقیرترین محله‌های بوینس آیرس توزیع می‌کنند. 

مؤسسه گیاهخوار یک میلیون دلاری با هدف آگاهی‌بخشی پیرامون «اثرات محیط زیستی» پرورش «دام‌ها و حیوانات وحشی» و مصرف محصولات آن‌ها بر سلامت بشر (از جمله خطر شیوع جهانی بیماری‌های مشترک میان حیوان و انسان و خطر مقاومت بدن انسان به آنتی‌بیوتیک) تأسیس شده است.

این مؤسسه می‌گوید طرح ابتکاری #این_همه‌گیری_را_از_منوی_غذا_حذف_کن، با تلفیق کار خیریه و پویش آموزشی قصد دارد کاری کند همه‌گیری بعدی در جهان اتفاق نیافتد.

غذاهای توزیع‌شده در لندن را در هکنی آماده کردند و با دوچرخه به سراسر منطقه فرستادند.

مؤسسه گیاهخوار یک میلیون دلاری در فرانسه ۱۲۰۰ کاسه غذای گیاهی از رستورانی در پاریس خرید و در میان بی‌خانمان‌ها و خدمه درمان بیمارستان شهر توزیع کرد. این مؤسسه در اسپانیا نیز برای خدمه درمان حاضر در خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستان مادرید غذا تهیه می‌کند.

حدود ۶هزار و ۴۰۰ وعده غذای گیاهی نیز در میان نیازمندان مکزیک و حدود ۳ هزار وعده در برزیل توزیع خواهد شد. در لس آنجلس آمریکا ۷۰۰ بسته غذایی به دست بازنشستگان بی‌خانمان ارتش خواهد رسید. طرح‌های دیگری نیز در هند و اتیوپی به اجرا درمی‌آیند.

نائومی هالوم، مدیر این مؤسسه که با کمک‌های افراد خیّر پایه‌گذاری شده گفت: «امیدواریم این ۱۰۰ هزار دلار غذایی که توزیع می‌کنیم در التیام بخشیدن به گوشه‌ای از رنج‌های ناشی از کووید۱۹ مؤثر باشد، اما ارزش واقعی کار ما در آموزش است، در این است که به مردم بگوییم بیماری‌های همه‌گیر چرا و چگونه پدید می‌آیند، در این است که اثرات مخرب خوردن محصولات حیوانی را بر سیاره‌مان‌ و بر بدن‌مان نشان دهیم.»

«همه‌گیری ویروس کرونا مانند بسیاری همه‌گیری‌های دیگر پیش از آن، مایه درد و غم بسیاری برای خانواده‌هایی در سراسر جهان شده است. هیچ‌کس نمی‌خواهد دوباره این وضع پیش بیاید، اما برای جلوگیری از وقوع همه‌گیری‌ها در آینده باید از این یکی درس بگیریم هرچند برای‌مان سخت و ناگوار باشد.»

«اگر با نابودی زیست‌گاه‌های حیوانات وحشی و گرفتن و در قفس انداختن آن‌ها در بازارها هم‌چنان بخواهیم بر آن‌ها فشار وارد کنیم؛ و اگر بخواهیم هم‌چنان بر تولید انبوه دام در دام‌پروری‌های آلوده و انتقال آن‌ها به نقاط دوردست پافشاری کنیم، قطعاً همه‌گیری‌های بعدی در انتظارمان خواهد بود.»

تی کالین کمپبل، استاد برجسته زیست‌شیمی تغذیه در دانشگاه کرنل نیویورک گفت: «داشتن خورد و خوراک  گیاهی که همه نیازهای بدن را تأمین کند می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های فاسدکننده (دژنراتیو) مزمن پیشگیری کند و حتی آن‌ها را بهبود بخشد، بیماری‌هایی که افراد مسن‌تر را نسبت به کووید۱۹ آسیب‌پذیرتر می‌کند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی