حمله جنگنده‌ها به انبار سلاح مرتبط با ایران در حلب

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: انبارها متعلق به نیروهای تحت حمایت ایران بودند

این ششمین حمله در دو هفته اخیر علیه منافع منتسب به ایران در سوریه است- عکس از شبکه‌های اجتماعی

جنگنده‌ها بامداد سه‌شنبه انبارهایی را در شرق حلب در سوریه هدف قرار دادند که گفته می‌شود متعلق به نیروهای شبه‌نظامی مرتبط با جمهوری اسلامی بوده است. این ششمین حمله منتسب به نیروهای اسرائیلی است که در دو هفته گذشته علیه منافعی که گفته می‌شود با ایران در ارتباط است، انجام شده است. با این حال مقامات تهران همچنان در این مورد سکوت کرده و اخباری از این دست را تایید یا تکذیب نمی‌کنند.

به گزارش تایمز اسرائیل به نقل از دیده‌بان حقوق بشر، حمله هوایی به این تاسیسات تسلیحاتی موجب انفجار‌های گسترده‌ای در این منطقه شد.

همچنین گفته می‌شود که جنگنده‌ها مقر نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در صحرای میادین در شرق سوریه را هدف قرار داده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید این حمله‌ها احتمالا از سوی اسرائیل انجام شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داده که دفاع هوایی سوریه با حمله موشکی اسرائیل به تاسیسات «تحقیقاتی» در استان حلب مقابله کرده است.

این خبرگزاری می‌افزاید هدف موشک‌ها برخی انبارهای نظامی در جنوب شرق حلب بوده است. اسرائیل صبح جمعه گذشته نیز یک انبار تسلیحاتی در مرکز سوریه را هدف قرار داده بود. این یکی از معدود حمله‌هایی بود که در طول روز انجام شد. البته برخی مقامات دمشق اعلام کردند انفجار در این منطقه ناشی از «خطای انسانی» در زمان حمل مهمات بوده است. ناظران بین‌المللی می‌گویند روسیه با طرح این ادعا می‌کوشد یک حمله دیگر اسرائیل در خاک خود را انکار کند.

در حمله دیگری در دوشنبه هفته گذشته نیز خبرهایی مبنی بر کشته شدن چهار نیروی تحت حمایت ایران در خارج از دمشق منتشر شده بود.

ناظران بین‌المللی می‌گویند اسرائیل به حمله‌های خود علیه نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی از جمله حزب‌الله ادامه خواهد داد. مقامات تهران هنوز در مورد این حمله‌ها اظهار نظری نکرده‌اند.