چهار نفر از نیروهای سپاه در حمله اسرائیل کشته شده‌اند

جزئیات جدید از حمله موشکی بامداد امروز اسرائیل به دمشق

پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با موشک‌های اسرائیلی-Handout / SANA / AFP

پس از آن‌که رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند که سیستم پدافند هوایی این کشور موفق شده است تا موشک‌های شلیک‌شده از جنگنده‌های اسرائیلی را شناسایی و منهدم کند، اکنون مشخص شده است که دست‌کم تعدادی از این موشک‌ها، به مقر نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان در جنوب دمشق اصابت کرده است.

این حمله در نخستین ساعات بامداد امروز رخ داده است و جنگنده‌های اسرائیلی برای رسیدن موشک‌هایشان به آسمان دمشق از فضای هوایی لبنان استفاده کرده‌اند.

در نتیجه این حمله چهار نفر از نیروهای سپاه پاسداران در جنوب دمشق کشته‌شده‌اند. این در حالی است که رسانه‌های سوریه تنها کشته شدن سه غیرنظامی را تائید کرده‌اند.

رسانه‌های رسمی در ایران و سخنگوی سپاه پاسداران نیز هنوز در مورد این حمله و کشته‌شدن نیروهای ایرانی واکنشی نشان نداده‌اند.

مقرهایی که مورد اصابت موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته‌اند در دو محله «سیده زینب» و «المزه» هستند که در جنوب و جنوب‌غربی دمشق واقع شده‌اند. شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و نیروهای سپاه پاسداران، پایگاه‌های زیادی در این منطقه دمشق در اختیار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع نظامی اعلام کرده‌اند که شلیک موشک‌ها از داخل فضای سرزمینی لبنان صورت گرفته‌ است و پدافند سوریه موفق شده تعدادی از آن‌ها را ره‌گیری و منهدم کند.

سه‌شنبه هفته گذشته نیز در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به حومه شرقی شهر حمص، ۹ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران کشته شده بودند.

این بمباران نیز با استفاده از حریم هوایی لبنان انجام شده بود.

خبرگزاری دولتی سوریه وقوع این حمله را پذیرفته ولی اعلام کرده که تنها بخشی از تجهیزات ارتش این کشور در سایت نظامی شهر پالمیرا در حومه شرقی حمص مورد اصابت قرارگرفته است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه برخلاف رسانه دولتی سوریه، کشته شدن ۹ شبه‌نظامی را اعلام کرده است.

این سومین حمله نظامی اسرائیل به سوریه در کمتر از یک‌ماه گذشته است. در سال‌های اخیر صدها حمله به مواضع ارتش سوریه، سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در سراسر خاک سوریه انجام گرفته است.

بیشتر از