«دوبی اکسپو ۲۰۲۰» یک سال به تعویق افتاد

دوبی‌ اکسپو بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی در جهان عرب به‌شمار می‌رود

دوبی اکسپو از اول اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد-EXPO 2020 / AFP

شیوع بیماری همه‌گیری کووید-۱۹ در جهان یک رویداد بین‌المللی دیگر را نیز تحت تاثیر پیامدهای خود قرار داد: «دوبی اکسپو۲۰۲۰» تا اول اکتبر سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد. این نمایشگاه چند میلیارد دلاری، بزرگترین نمایشگاه در جهان عرب است که با توجه به شیوع کرونا برگزاری آن یک سال به تاخیر می‌افتد. پیش‌از شیوع کووید-۱۹ انتظار می‌رفت که ۲۴ میلیون نفر در دوبی اکسپو امسال که قرار بود ۲۰ اکتبر برگزار شود، شرکت کنند.

این درحالی است که شیخ‌نشین امارات متحده عربی میلیاردها دلار روی «دوبی اکسپو» امسال سرمایه‌گذاری کرده بود تا جانی تازه به اقتصاد خود ببخشد. به دنبال همه‌‌گیری کووید-۱۹ و کاهش تقاضا برای سفر، شماری از هواپیما‌ی خط هوپیمایی امارات زمین‌گیر شده‌اند و بازار مسکن امارات نیز دوران خوبی را سپری نمی‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش آسوشیتدپرس حاکی از آن است که دو‌سوم کشورهای برگزار کننده «دوبی اکسپو» به تعویق این نمایشگاه تا سال آینده رای داده‌اند.

به این ترتیب این نمایشگاه از تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ آغاز به کار می‌کند و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم که ریاست کمیته دوبی اکسپو را بر عهده دارد از این تصمیم استقبال کرده است.

دوبی از سال ۲۰۱۴ میزبان این نمایشگاه است و دوبی‌اکسپو نقش مهمی در تقویت بازار مسکن دوبی و افزایش شمار گردشگران ایفا کرده است.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، تعویق دوبی اکسپو برای برخی کشورها که در مراحل اولیه ساخت غرفه‌های خود در دوبی بودند، فرصت مغتنمی است تا زمان بیشتری برای تکمیل پروژه‌های خود در اختیار داشته باشند. یکی از این کشورها آمریکا است که در حال احداث غرفه‌ای ۶۰ میلیون دلاری است.