حراج کاست ترانه‌ای ناشنیده از پل مک‌کارتنی و رینگو استار

می‌گویند این تنها ترانه‌ای است که مک‌کارتنی با استار تصنیف کرده است

پاول مکارتنی و رینگو استار، در جریان اجرای آهنگی در مراسم گرامی در شهرلس‌آنجلس. 
KEVIN WINTER / AFP

نسخه آزمایشی ترانه‌ای ناشنیده که گمان می‌رود تنها ترانه‌ای باشد که پل مک‌کارتنی با رینگو استار تصنیف کرده است، به حراج گذاشته شد.

ترانه «فرشته در لباس مبدل» را بعد از آن که گروه بیتلز از هم پاشید، به صورت آزمایشی برای آلبوم تکخوانی سال ۱۹۹۲ استار به نام «زمان زمان‌بر است» ضبط کرده بودند، اما تنظیم نهایی آن انجام نشد.

این کاست را که هرگز پخش عمومی نشده است، دی‌جی پیشین رادیو لوکزامبورگ، تونی پرینس، به فروش گذاشته است که بعد از نپذیرفتن استار برای ضبط نسخه‌های دیگری از این ترانه، به سراغ هنرمندان دیگری رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پل فیرودر از حراجی امگا می‌گوید: «ترانه‌ای ناشنیده و پخش نشده را به بازار عرضه کردن، جالب است.»

«به نظر ما این ترانه بی‌شک شایستگی آن را داشت که در آن آلبوم باشد و اطمینان دارم اگر خود پل این ترانه را منتشر می‌کرد، قطعاً خیلی در دل هواداران جا باز می‌کرد.»

این کاست حاوی دو نسخه از این ترانه است. یکی نسخه آزمایشی کم کیفیتی است که مک‌کارتنی می‌خواند، و دیگری که با خوانندگی استار است و صداآمیزی کامل‌تری دارد، با  هارمونیکا و گیتار سازگزینی شده است و آواهای پشتیبان دارد.

نسخه آزمایشی دیگری هم از ترانه حذف شده «همه برنده‌اند»، همراه با نسخه چاپی متن  و  نت ترانه «فرشته در لباس مبدل»، در این مجموعه آمده است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی