کرونا در بریتانیا؛ افزایش بودجه دولتی کمک به قربانیان خشونت‌ خانگی

۷۶ میلیون پوند به اسکان قربانیان خشونت خانگی در اماکنی امن تعلق خواهد گرفت

در جریان قرنطینه، تعداد کسانی که به دلیل خشونت خانگی تقاضای کمک کرده‌اند، ۱۲۰ برابر شده است. - JUAN MABROMATA / AFP

دولت بریتانیا در ارتباط با مقررات قرنطینه، اقداماتی برای حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه، از جمله بی‌خانمان‌ها و قربانیان خشونت‌های خانگی درنظر گرفته است.

رابرت جنریک، وزیر مسکن بریتانیا، گفت که مبلغ ۷۶ میلیون پوند به اسکان قربانیان خشونت خانگی و کودکانشان در اماکنی امن تعلق خواهد گرفت.

بخشی از این بودجه همچنین به استخدام گروه‌های مددکار برای کمک به قربانیان خشونت‌های جنسی و حفظ خطوط امداد تماس تلفنی با بنگاه‌های خیریه، اختصاص خواهد یافت. آقای جنریک وعده داد که برای اعطای مسکن به قربانیان «اولویت نیاز ویژه» درنظر گرفته خواهد شد.

او در پیامی به قربانیان خشونت گفت: «شما تنها نیستید، مجبور نیستید در خانه بمانید، اگر در خطر هستید، می‌توانید و باید خانه را ترک کنید. پلیس فوق‌العاده ما در خدمت شما خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد.»

بودجه این برنامه کمکی به دنبال گزارش مسئولان یک خط تلفنی امداد ملی در ماه گذشته تامین شده است که گفتند در جریان قرنطینه، تعداد کسانی که تقاضای کمک کرده‌اند، ۱۲۰ برابر شده است. 

دولت بریتانیا خاطرنشان کرده است که قربانیان خشونت اجازه دارند خانه‌هاشان را برای درخواست کمک یا یافتن سرپناهی امن، ترک کنند.

آقای جنریک افزود: «به عنوان پدر سه دختر حتی نمی‌توانم تصور کنم که زنان و کودکان خردسال در چنین شرایطی قرار داده شوند.»

«اما این شرایط برایشان اتفاق می‌افتد. ما باید چشممان را به واقعیت آنچه در بسیاری از خانه‌ها در سراسر کشور رخ می‌دهد، باز کنیم.»

«می‌خواهم هرجا می‌توانیم، از حقوق این زنان و کودکان دفاع کنیم و این کاری است که خواهیم کرد.»

وزیر مسکن بریتانیا که در کنفرانس خبری روزانه دولت در مورد ویروس کرونا سخن می‌گفت، افزود که در ماه گذشته دولت‌های محلی بیش از ۵۴۰۰ بی‌خانمان را به اماکنی امن منتقل کرده‌اند.

آقای جنریک گفت: «دِیم لوئیز کِیسی، مشاور دولت که در صدر راهبردهای مرتبط با بی‌خانمان‌ها قرار دارد، بر تیم اضطراری جدیدی که هدفش پرداختن به معضل بی‌خانمان‌ها در جریان شیوع ویروس کروناست، نظارت خواهد کرد.»

او افزود: «هدف این اقدام حصول اطمینان خاطر از ایمنی آسیب‌پذیرترین افراد جامعه در جریان این اپیدمی است.» 

در جریان این کنفرانس خبری، آقای جنریک اعلام کرد که تعداد تلفات قربانیان ناشی از کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و محله‌های مختلف که آزمایش کرونا برای آن ها مثبت بوده است، ۶۲۱ مورد افزایش یافته و به ۲۸ هزار و ۱۳۱ نفر رسیده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد تلفات کرونا در بریتانیا به تعداد قربانیان ایتالیا که با ۲۸.۲۳۶ مورد، بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را در اروپا دارد، نزدیک می‌شود.

در عین حال، تعداد آزمایش‌های کرونا که از طریق پست به خانه ‌ای افراد فرستاده شده، نسبت به روز پیش از آن، از ۱۲۲.۳۴۷  به ۱۰۵.۹۳۷ تست کاهش یافته است.

اما این آمار با جنجال همراه بوده است. دولت بریتانیا متهم شده است که برای دستیابی به اهدافی که وعده داده بوده، تعداد ازمایش‌هایی را نیز که تنها پست شده اما پاسخ آن هنوز دریافت نشده و قابل اتکاء نیست، به ارقام خود افزوده  است و به آن ترتیب، آمار مربوطه را دستکاری کرده است. 

© The Independent