یک میلیون پرس غذای مسافران هواپیماها در اختیار اقشار بی‌بضاعت

«هنوز چهار هفته نگذشته، ما هفته‌ای ۱۱ هزار پرس غذا برای اقشار آسیب پذیر تهیه می‌کنیم»

احیای غذاهای شرکت‌های هواپیمایی، اقدامی بزرگتر و مستلزم کمک شرکت‌های تدارکاتی محلی بود که فریزرهای بزرگ صنعتی را به آن ها قرض دادند - DOMINIQUE FAGET / AFP

بیش از یک میلیون پرس غذای تهیه شده برای مسافران هواپیما از خالی شدن در سطل زباله نجات داده شد و در میان مستمندان توزیع شده است.

نهاد موسوم به «اوپن کیچِن منچستر» تعداد ۱.۱ میلیون پرس غذای یخزده را که در  فرودگاه منچستر انبار شده بود، دریافت کرده و درمیان کسانی که قربانی پیامدهای منفی کووید ۱۹ شده‌اند، از جمله بی‌خانمان‌ها، خانواده‌های بی‌بضاعت و کسانی که در شرایط آسیب‌پذیری بیشتر و مستعد ابتلا به کرونا هستند، توزیع کرده است.

نهاد «اوپن کیچن» شش سال است برای حفظ و استفاده از مواد غذایی که قرار بوده به مراکز دریافت زباله سرازیر شود، با واحدهای بازرگانی محلی همکاری کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روش معمول کار این نهاد، استفاده از مواد اولیه غذایی در شرکت‌های تولید غذای پخته برای شرکت‌ها و پذیرایی در رویدادهای اجتماعی است. سود این شرکت، به کمک به پروژه‌های اجتماعی برای اقشار آسیب پذیر اختصاص داده می شود. اما همانند بسیاری از واحدهای بازرگانی در بخش مهمانداری، «اوپن کیچن» هم در شرایط قرنطینه ناگزیر از نشان دادن انعطاف بوده است. 

کورین بل، بنیانگذار اوپن کیچن، به شبکه یورونیوز گفت:«مقدار مواد غذایی که به هدر می‌رفت، سر به آسمان کشید و در کنار آن تعداد افرادی که به کمک نیاز داشتند، به‌شدت افزایش یافت. به همین دلیل، تیم ما تصمیم گرفت وارد معرکه شود و شروع به آشپزی کند.»

«هنوز چهار هفته نگذشته، ما هفته‌ای ۱۱ هزار پرس غذا برای اقشار آسیب پذیر تهیه می‌کنیم.»

احیای غذاهای شرکت‌های هواپیمایی، اقدامی بزرگتر و مستلزم کمک شرکت‌های تدارکاتی محلی بود که فریزرهای بزرگ صنعتی را به آن ها قرض دادند.

یک میلیون و صد هزار پرس غذای یخزده نجات داده شد. با لغو پروازها، روی این غذاها علامت زباله زده شده بود، اما حالا در میان ساکنان شهر منچستر و نیازمندان توزیع خواهد شد.  با سپاس از @لینیج لوجیستیک برای سختکوشی و فریزر عظیم اشان.

بل می‌گوید، تنها در بریتانیا بیش از ده درصد گاز گربن از «مواد غذایی کاملا قابل مصرف» ایجاد می‌شود.

اما او علیه ورود افراد بی‌تجربه به چنین اقداماتی، حتی اگر حسن نیت داشته باشند، هشدار می‌دهد.

بل می‌گوید:«اگر مازاد مواد غذایی با رعایت ملاحظات ایمنی و به وسیله افراد مجرب در امر تولید غذای تجاری استفاده نشود، می‌تواند اقشار آسیب‌پذیر را در معرض خطر مسمومیت غذایی قرار دهد.»

او در عوض پیشنهاد می‌کند که مردم از پروژه‌های موجودِ استفاده از مازاد مواد غذایی، حمایت کنند.

در جریان همه‌گیری کرونا، نشریه ایندیپندنت با کارزار پروژه «فلیکس» که به مردم نیازمند به غذا کمک می‌کند، همکاری کرده است.

این کارزار که در روز ۲۷ ماه مارس آغاز شد، بیش از سه میلیون پوند در ماه برای این پروژه که بزرگترین تامین کننده غذای رایگان در لندن است، جمع‌آوری کرده است.

این پروژه دوازده ساعت شبانه روز و شش روز هفته فعال است و مازاد مواد غذایی را در مراکزی، از جمله استادیوم تاتنهام هاتسپر در محله هرینگی و ۸۰ بنگاه خیریه و مدارس در سراسر لندن، توزیع می‌کند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی