چین باشگاه‌های ورزشی را به دلیل نگرانی از موج دوم کرونا تعطیل کرد

در چند هفته گذشته باشگاه‌های ورزشی و استخرهای شنا به تدریج در حال بازگشت به کار بودند

چین باشگاه‌های ورزشی و استخرهای شنا را به خاطر ترس از وقوع احتمالی موج دوم ویروس کرونا در کشور، تعطیل کرد.

باشگاه‌های ورزشی در چین نخست در ماه ژانویه تعطیل شدند، ولی در طول چند هفته گذشته با بازگشایی مجدد صنعت تناسب اندام در کشور، این اماکن به تدریج در حال بازگشت به کار بودند.

نگرانی درباره ظهور مجدد کووید-۱۹ بعد از افزایش موارد مبتلایی که به چین وارد شده‌اند، بالا گرفته است. دولت قرنطینه ۱۴ روزه‌ای را در بعضی از هتل‌ها برای هر کسی که به پکن وارد می‌شود، برقرار کرده است.

در پایتخت کشور مدارس در حال بازگشایی هستند و شهرهای دیگر هم با اعلام تاریخ‌های خود، چنین اقدامی را دنبال خواهد کرد. روز دوشنبه حدود ۵۰ هزار دانش‌آموز دبیرستانی در پکن، روز سوم بازگشایی مدارس را آغاز کردند که به خاطر کنکور سراسری دانشگاه که «گاکائو» نام دارد، از اهمیت شایانی برخوردار است. چین همچنین از برنامه‌هایی جدید پرده برداشت که از اول ماه ژوئن میزهای رستوران را از هم جدا خواهد کرد و دیگر صرف غذای خانواده‌ها کنار یکدیگر به روال سابق ممکن نخواهد بود.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، تا کنون ۸۳ هزار و ۹۱۲ نفر در چین به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۴ هزار و ۶۳۷ نفر تا صبح روز دوشنبه در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

صنعت تناسب اندام در چین به‌ویژه و به‌شدت آسیب دیده‌ است. به گزارش کیچاچا، شرکت تحلیل اطلاعات چینی، در فصل اول سال جاری میلادی ۶۹۶۹ تجارت در این صنعت از کار بیکار شده‌اند یا فعالیت‌های خود را معلق کرده‌اند که در مقایسه با کل سال ۲۰۱۵ که  ۴۶۳۲ تجارت را دربرمی‌گرفت، بسیار بیشتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بعد از تعطیلی باشگاه‌ها، تقاضای زیادی برای شرکت در برنامه‌های تناسب اندام در فضای مجازی مانند برنامه «کیپ» (Keep) مطرح شده است که باعث شده است تا این برنامه در رده خود در «اپ استور اپل» (فروشگاه اینترنتی نرم‌افزارها و برنامک‌ها) به جایگاه اول برسد و به گفته سرویس تحلیل اطلاعات تجارت کرانچبیس (Crunchbase)،  بیش از ۱۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از گلدمن سکس (Goldman Sachs)، تنسنت (Tencent) شرکت غول‌آسای فناوری چینی، و شرکت سرمایه‌گذاری جی‌جی‌وی (GGV) دریافت کند.

اکثر مخارج باشگاه‌های ورزشی، خرج اجاره مکان است که ممکن است از ۱۵۰ هزار یوان تا یک میلیون یوان در پکن هزینه بردارد. به همین خاطر، بسیاری از باشگاه‌ها مجبور به مذاکره با موجران خود درباره تجدید نظر در شرایط قراردادهای فعلی شده‌اند.

انکیت نایال، رئیس باشگاه ورزشی «همیشه فعال باش» در پکن، تاکید کرد که برای جلوگیری از تعطیلی این تجارات برای همیشه، دریافت کمک مالی از طرف دولت طی هفته‌های جاری، حیاتی است.

آقای نایال به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «اوضاع برای ما خیلی سخت است، چون تجارت ما در دنیای واقعی و آفلاین است. ما هنوز به دنبال راه‌های کسب درآمد از طریق آنلاین هستیم. دولت تاکنون هم با وضع قوانینی جدید درباره اجاره خیلی یاری‌رسان بوده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان