مقررات حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در آمریکا در طول تابستان برقرار خواهد بود

کارشناسان بهداشت به مردم هشدار داده‌اند که خود را برای ماه‌ها مقررات حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی آماده کنند

به رغم طرح فرمانداران ایالتی آمریکا داير بر بازگشایی تدریجی واحدهای بازرگانی در ماه مه، کارشناسان و مقامات بهداشتی ایالات متحده هشدار داده اند که مردم باید همچنان تا ماه ها مقررات حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر دبورا بریکس، هماهنگ کننده واکنش ها به اپیدمی کرونا در دستگاه رهبری ترامپ، روز یکشنبه در برنامه «ملاقات با رسانه ها»ی شبکه ان بی سی گفت: «مقررات حفظ فاصله اجتماعی در سراسر تابستان برقرار خواهد بود تا مطمئن شویم از یکدیگر محافظت می کنیم.»

اظهارات دکتر بریکس محتاطانه تر از بیانات مایک پنس، معاون پرزیدنت ترامپ است که دو روز پیش از آن در پادکست گفتگو با جرالدو ریورا، مصاحبه گر محافظه کار، گفت به اعتقاد او ایالات متحده تا روز ۲۵ ماه مه، «روز یادبود» (مموریال دی) «عمدتا اپیدمی کرونا را پشت سر خواهد گذاشت.» 

کارشناسان در مورد احتمال دومین و حتی سومین موج افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سال جاری هشدار داده و گفته اند اگر مقررات حفظ فاصله اجتماعی به نوعی به قوت خود باقی نماند، احتمال دومین موج بیماری افزایش می یابد.

جرد پولیس، فرماندار ایالت کلرادو که عضو حزب دموکرات است، از روز دوشنبه برخی مقررات قرنطینه را برای افرادی که سر کار می روند، تسهیل خواهد کرد، اما او گفته است حفظ فاصله اجتماعی در دفاتر و محل کار باید رعایت شود.

آقای پولیس روز یکشنبه به شبکه سی ان ان گفت: «هدف ما حفظ ۶۰ تا ۶۵ درصد فاصله اجتماعی در مقایسه با عادات گذشته مردم و از نقطه نظر روانی و البته اقتصادی، چگونگی اعمال پایدار آن در ماه های آینده هستیم که در عین حال اهداف بهداشتی این ایالت راهم رعایت کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای پولیس افزود: «همه ما نگران بروز بالقوه دومین موج ابتلا (به کرونا) هستیم، چه در پائیز همزمان با فصل آنفلوآنزا، چه در ماه ژوئیه.»

در این میان، سازمان بهداشت جهانی در اعلامیه اش پیرامون این که مردم تا چه حد باید در مورد آینده کوتاه-مدت کووید ۱۹ خوشبین باشند، جای سئوال باقی نگذاشته است. این نهاد سازمان ملل در بیانیه اخیرش هشدار داده ممکن است حتی کسانی که در گذشته به این بیماری مبتلا شده اند، در مقابل آن مصونیت نداشته و بار دیگر به آن گرفتار شوند. 

سازمان بهداشت جهانی می گوید: «هیچ شاهد و مدرکی وجود ندارد که افرادی که از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته و پادتن آن را در خونشان دارند بار دیگر به آن مبتلا نشوند.» 

به گفته سازمان صلیب سرخ جهانی، بسیاری از شهروندان آمریکایی که از ابتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته اند پلاسمای خونشان را که حاوی پادتن کرونا بوده و می تواند «به ویروس حمله کند»، به مراکز درمانی اهدا کرده اند. 

دکتر بریکس گفت بیانیه سازمان بهداشت جهانی در مورد احتمال عفونت مجدد افراد به ویروس کرونا «بسیار محتاطانه» است.

دانشمندان و پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از پلاسمای خون بهبودیافتگان از بیماری استفاده کرده و در حال ارزیابی اثرات آن هستند.

خانم بریکس افزود: «فکر می کنم مجموع این داده ها تصویری روشن از (عملکرد) پادتن خواهد داد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«فکر می کنم سازمان بهداشت جهانی می گوید: نمی دانیم پادتن تا چه زمانی موثر خواهد بود.»

خانم بریکس افزود: «این سئوالی است که باید پاسخ آن را ظرف چند ماه یا چند سال آینده کشف کنیم. اما فکر می کنم هرچه سازمان بهداشت جهانی می گوید باید انجام شود، ما اینجا در ایالات متحده اقدامات خود را برای کمک به مردم آمریکا انجام می دهیم.» 

© The Independent

بیشتر از جهان