«حرم‌سرای تتلو» تعطیل شد

امیرحسین مقصودلو از دختران زیر سن قانونی خواسته بود به حرم‌سرای او وارد شوند

تتلو زمانی که در ایران حضور داشت موضع‌گیری‌هایی انجام می‌داد که مطلوب خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای امنیتی بود- فارس

اینستاگرام، صفحه امیرحسین مقصودلو را در این شبکه اجتماعی مسدود کرد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که او در روزهای گذشته با انتشار چند متن در استوری اینستاگرامش از دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله دعوت کرده بود که به «حرم‌سرای سلطان» بپیوندند.

انتشار این متن با واکنش منفی در شبکه های اجتماعی مواجه شده بود و برخی روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر خواستار پیگیری حقوقی و طرح دعوا در محاکم ترکیه علیه این خواننده شده بودند.

تتلو در دو سال گذشته در کشور ترکیه ساکن بوده است. این خواننده پرحاشیه ایرانی در ماه‌های گذشته نیز از سوی پلیس مهاجرت ترکیه بازداشت شده بود. آقای مقصودلو دلیل دستگیری خود را تقاضای ایران برای استردادش عنوان کرده بود. این ادعا از سوی مقام‌های قضایی و انتظامی ایران نیز تایید شد هرچند پلیس ترکیه دلیل بازداشت او را تخطی از قوانین ویزا اعلام کرد.

اکانت اینستاگرام این خوانند یک بار دیگر و در سال ۹۸ به دلیل انتشار متنی که خشونت علیه زنان را تشویق می‌کرد، مسدود شده بود.

 حساب کاربری تتلو در اینستاگرام بیش از چهار میلیون دنبال‌کننده داشت و در رزوهای گذشته رکورد لایوهای اینستاگرامی را شکسته بود.

این خواننده ۳۳ ساله، طرفداران زیادی دارد که به‌نظر می‌رسد اغلب آن‌ها در سنین نوجوانی هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این‌ها تنها بخشی از حاشیه‌های این خواننده ایرانی است. او در سال‌های گذشته به دلیل حضورش در کنار ابراهیم رییسی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ نیز حاشیه ساز شده بود.

او زمانی که در ایران حضور داشت موضع‌گیری‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران، حجاب زنان و مسائل سیاسی انجام می‌داد که مطلوب خبرگزاری‌های وابسته به نهادهای امنیتی بود. خبرگزاری فارس و نهادهای وابسته به سپاه نیز در مراسمی در سال ۱۳۹۶ از او تقدیر کرده بودند.

بیشتر از