سیلیکون کاشته شده در سینه یک زن مانع رسیدن گلوله به قلب او شد

تصاویر سه بعدی نشان می‌دهد که سیلیکون مسیر گلوله را منحرف کرده است

این نخستین مورد ثبت شده از تغییر مسیر گلوله به واسطه سیلیکون کاشته شده در بافت سینه است-MIGUEL MEDINA / AFP

یک زن کانادایی که در ناحیه سینه هدف گلوله قرار گرفته بود، خود را به مردن زد و توانست زنده بماند. گلوله به سلیکون کارگذاشته شده در سینه او برخورد کرد و به قلب اصابت نکرد. 

این قربانی که هویتش اعلام نشده است، پس از آن که موقع قدم زدن در خیابان هدف حمله قرار گرفت، خود را به اورژانس یک بیمارستان محلی رساند. او در سمت چپ سینه‌اش احساس حرارت و درد می‌کرد و دچار خونریزی شده بود. 

او در بیمارستان حالت عادی و آرام پیدا کرد، اما در بالای سینه‌اش زخم داشت و نشانه‌های روی پوست در اطراف زخم نشان می‌داد که فاصله اندکی با ضارب داشته است. 

سیج جورنالز به نقل از پزشکان نوشت که احتمالا  یکی از سیلیکون‌های کارگذاشته درون سینه، این زن را نجات داده است. این سیلیکون روی قلب او را پوشانده و توانسته بود جهت گلوله را تغییر دهد، به طوری که تنها یکی از دنده‌های این زن ترک برداشته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصاویر سه‌بعدی پس از برداشتن سیلیکن سینه، مسیر حرکت گلوله را نشان می‌دهد. گلوله از سیلیکون سینه چپ منحرف شده و به زیر پستان راست او اصابت کرده است. 

این اولین مورد ثبت‌شده از انحراف مسیر گلوله به واسطه سیلیکون پستان شناخته می‌شود. 

چهار سند دیگر موجود است که نشان می‌دهد سیلیکون سرعت گلوله را کاهش داده است و در دو مورد از آنها، جان فرد نجات یافته است. 

این بیمار در کلینیک مک‌لین در میسیساگای اونتاریو تحت جراحی قرار گرفت. جراح در ابتدا گلوله را برای تحلیل پلیس از بدن او خارج کرد و سپس سیلیکون کاشته شده در سینه چپ او را درآورد که منجر به کشف مسیر گلوله در آن شد که هم راستا با جهت ورود گلوله و زخم اولیه روی  بدن بود. 

سیلیکون کاشته شده در پستان سمت راست نیز برعکس شده است و قسمت گنبدی‌شکل آن آسیب دیده است. 

طبق نتیجه‌گیری، «احتمالا یک تغییر مسیر رخ داده است» و تنها عامل موجود برای آن انحراف مسیر، سیلیکون کاشته شده در پستان است. 

© The Independent

بیشتر از جهان