«نماینده بیل کازبی: «اگر وی به کرونا مبتلا شود جانش را از دست خواهد داد

علی‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا، او نه آزاد خواهد شد و نه امکان حبس خانگی خواهد داشت

زندان محل نگهداری کازبی تا تاریخ ۱۷ آوریل تایید کرد که ۲۲ زندانی و ۱۳ کارمندش به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند - POOL / Getty Images via AFP

به گفته نماینده بیل کازبی، قرار گرفتن او در معرض ویروس کرونا در زندان، به معنای حکم «اعدام» برای اوست. 

این کمدین آمریکایی که مرتکب تعرض جنسی شده است، با اتهام دادن مواد مخدر به یک زن و تعرض جنسی به او در سال ۲۰۰۴، به سه الی ۱۰ سال حبس محکوم شد و در زندانی در پنسیلوانیا نگهداری می‌شود. 

علی‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا، او نه آزاد خواهد شد و نه امکان حبس خانگی خواهد داشت. 

در دهم آوریل، تام ولف، فرماندار پنسیلوانیا، تداوم دوران محکومیت زندانیانی با جرایم غیرخشونت‌آمیز و بازداشت‌شدگان آسیب‌پذیر یا کسانی که چیزی به اتمام دوران محکومیتشان باقی نمانده است را به شکل موقت تعلیق کرد. علی‌رغم اظهارات نماینده بیل کازبی مبنی بر این که او به دلیل کهولت سن به شدت بیمار است و در شرایط جسمانی بدی به سر می‌برد، کازبی به دلیل اتهام خود، یعنی تعرض جنسی، واجد شرایط تسهیلات دوران محکومیت قرار نمی‌گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندرو وایت، نماینده کازبی، در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد. 

او به نشریه یواس‌ای تودی گفت:‌ «خبر همه ما را شوکه کرد، زیرا منابعی نزدیک به فرماندار ولف به ما گفته بودند که ‌آقای کازبی مستقیما شامل فرمان اجرایی او خواهد شد. آقای کازبی ۸۲ ساله و نابینا و نیز بیمار است.»

او افزود:‌ «آقای کازبی حکم مرگ‌وزندگی دریافت نکرده، اما احساس می‌کنیم که ایالت پنسیلوانیا تلاش می‌کند با گذاشتن او در معرض ویروس کرونا، او را اعدام کند.»

زندان محل نگهداری کازبی تا تاریخ ۱۷ آوریل تایید کرد که ۲۲ زندانی و ۱۳ کارمندش به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و یک زندانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته است. 

در بیانیه‌ای که در اینستاگرم کازبی منتشر شده است، آقای وایات ادعا کرد که این کمدین زندانی دچار انسداد شریان است، بر اثر ابتلا به آب‌مروارید نابینا شده است، برای فشار خون بالا دارو مصرف می‌کند، و اخیرا برای پیشگیری از نارسایی قلبی تحت دو عمل جراحی سنگین قرار گرفته است. » 

© The Independent

بیشتر از جهان