تگزاس مقررات قرنطینه را لغو می‌کند

نخستین ایالت آمریکا از هفته آینده طرح بازگشایی محدود را آغاز می‌کند

ایالت تگزاس آمریکا طرحی را اعلام کرده که بر اساس آن، این ایالت از ماه مه آغاز به بازگشایی خواهد کرد. این تصمیم در پی انتشار «دستور‌العمل» دونالد ترامپ برای کاهش مقررات قرنطینه در گرماگرم اپیدمی کرونا اتخاذ شده است. 

طرح گرِگ اَبات، فرماندار تگزاس موسوم به «اقدام ضربتی بازگشایی تگزاس» به کمک معاونش دَن پاتریک، تدوین شده است. ماه گذشته، آقای پاتریک در مصاحبه‌ای گفت ه بود که سالمندان آمریکایی حاضر خواهند بود برای تداوم رشد اقتصادی، بمیرند.

طرح‌های مربوط به بازگشایی واحدهای تجاری، روز ۲۷ ام آوریل اجرایی خواهد شد، اما آقای ابات پیشنهاد کرده فروشگاه‌ها از روز جمعه «آغاز به کار» کنند.

به همین گونه پارک‌های تگزاس از روز جمعه باز خواهند شد اما از مردم خواسته خواهد شد قبل از ورود به پارک، صورت خود را بپوشانند. مدارس، اما، تا پایان سال تحصیلی تعطیل خواهند بود.

روز پنجشنبه، دونالد ترامپ از یک دستورالعمل جنجالی موسوم به «بازگشایی مجدد آمریکا» برای دولت‌های ایالتی و محلی پرده برداشت. این طرح شامل یک توصیه سه مرحله‌ای است که به گفته آقای ترامپ می‌تواند در بخش‌هایی از کشور به فوریت به مرحله اجرا گذاشته شود، اما او از ذکر نام این نواحی و ایالات خودداری کرد. 

طرح آقای ابات از روز جمعه آغاز خواهد شد و به فروشگاه‌ها اجازه خواهد داد کالاهای خود را منوط به این که خریداران آن‌ها را در خارج از محوطه فروشگاه تحویل بگیرند، عرضه کنند.

بر أساس فرمانی دیگر، بیمارستان‌ها اجازه خواهند داشت از هفته آینده جراحی‌های غیرضروری را از سر بگیرند. سومین فرمان نیز پارک‌ها را بازگشایی می کند. 

فرماندار تگزاس در یک کنفرانس خبری در روز جمعه گفت: «اکنون بارقه‌هایی حاکی از آن می بینیم که احتمالا به‌زودی اوج کووید ۱۹ را پشت سر خواهیم گذاشت. ما نشان داده‌ایم که می‌توانیم ویروس کرونا را مهار کنیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس گفته است اگر اپیدمی کرونا در این ایالت مجددا گسترش یابد، این طرح ملغی خواهد شد.

او افزود که «اگر داده‌ها همچنان حاکی از عدم افزایش موارد ابتلا به ویروس باشد، ایالت تگزاس «روند بازگشایی برخی واحد‌های تجاری را با راهبردهایی سختگیرانه، آغاز خواهد کرد.»  

بیش از ۱۷ هزار نفر در ایالت تگزاس به کووید ۱۹ مبتلا شده و دست‌کم ۴۲۸ نفر بر اثر عوارض آن جان سپرده‌اند.

از ۲۹ میلیون نفر ساکنان ایالت تگزاس تنها حدود ۱۶۹ هزار نفر تحت آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند که به این نگرانی دامن می‌زند که شهروندانی که ناقل ویروس بوده اما آزمایش نشده‌اند، می‌توانند در صورت بازگشت سریع مردم به سر کارهایشان پس از قرنطینه، بیماری را به آسانی گسترش دهند.

آقای ابات می‌گوید به دنبال مذاکره با کاخ سفید، انتظار دارد کیت‌های تست کرونا در تگزاس «به گونه‌ای چشمگیر افزایش یابد.»

در اواخر ماه گذشته فرماندار تگزاس درسراسر این ایالت مقررات قرنطینه اعلام کرد. برخی از ایالاتی که بیشترین جمعیت را دارند بسیار پیش از این زمان، چنین مقرراتی را اعمال کرده بودند.

آستین، مرکز تگزاس، مقررات قرنطینه را تا روز اول ماه مه تمدید کرده است.

© The Independent