قابلیت جدید اپل برای افزایش طول عمر باتری مک‌بوک

در این روش ممکن است باتری  رایانه تمام‌وقت و کامل پر نشود

اپل اعلام کرد با وجود این قابلیت می‌توان مطمئن بود که عمر باتری چندان کم  نمی‌شود- Social Media

اپل به زودی قابلیت جدیدی به نام «مدیریت سلامت باتری» به رایانه‌هایش اضافه می‌کند که شیوه شارژ شدن آن‌ها را متحول می‌کند.

با این روش جدید ممکن است باتری رایانه تمام‌وقت و کامل پر نشود، چون ممکن است رایانه تشخیص دهد با این کار عمر باتری  بیشتر می‌شود.

هدف از افزودن این قابلیت مرتفع کردن مشکل فشار آمدن به باتری در نتیجه پرشدن کامل آن و به علت واکنش مواد شیمیایی درون آن است. وقتی باتری رایانه کامل شارژ می‌شود، ممکن است ظرفیت آن کم شود و در نتیجه به مرور زمان عمر باتری  کاهش یابد.

اما اگر رایانه تشخیص دهد احتمالاً در آینده به ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری  نیاز نخواهد داشت، کامل شارژ نمی‌شود. در این شرایط رایانه باتری  را پر نشان می‌دهد اما ممکن است واقعاً پر نباشد.  

اپل گفته می‌توان این قابلیت را غیرفعال کرد و در بعضی شرایط از آن استفاده نکرد. این شرکت هم‌چنین اعلام کرد با وجود این قابلیت می‌توان مطمئن بود که عمر باتری چندان کم  نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌اکنون ویژگی مشابهی در گوشی‌ آیفون اپل وجود دارد که به نسخه روزآمد آن اضافه شده است. این ویژگی باعث می‌شود گوشی بتواند بفهمد شب‌ها چه وقت آن را شارژ می‌کنید و معمولاً کی از خواب بیدار می‌شوید مثلاً ته‌مانده شارژ را نگه می‌دارد تا وقتی که انتظار دارد از خواب بیدار شوید و شروع به استفاده از گوشی کنید.

این قابلیت جدید مک نیز تا حدود زیادی به همان شکل کار می‌کند و از روی تاریخچه شارژ و مصرف باتری  می‌‌فهمد کِی نیاز به پرشدن باتری  ندارید. مثلاً اگر معمولاً در طول روز رایانه به برق باشد و از آن استفاده کنید ممکن است دیگر باتری را کامل شارژ نکند.

همه مک‌بوک‌های تاندربولت ۳ شامل همه دستگاه‌های مک‌بوک پرو ساخت ۲۰۱۶ به این طرف و دستگاه‌های مک‌بوک ایر ساخت ۲۰۱۸ به این طرف این ویژگی را خواهند داشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی