عقب‌نشینی ترامپ:‌ ایوانکا و کوشنر عضو کارگروه اقتصادی نخواهند بود

دختر و داماد رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نقش‌هایی بسیار فراتر از تجربه و کارشناسی خود داشته‌اند

شبکه «فاکس نیوز» گزارش کرده بود که ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر عضو «شورای گشایش کشور ما» خواهند بود - Mandel NGAN / AFP

دونالد ترامپ می‌گوید برخلاف بعضی اخبار منتشر شده، دختر و دامادش عضو شورای جدیدی که مدیریت بازگشت آمریکا به زندگی اقتصادی معمولی را به عهده خواهد داشت، نخواهند بود. 

شبکه «فاکس نیوز» گزارش کرده بود که ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر عضو «شورای گشایش کشور ما» خواهند بود، نهادی به انتصاب کاخ سفید که قرار بود شاهد حضور استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری و لری کادلو، مدیر شورای ملی اقتصاد آمریکا و چند نفر دیگر باشد. 

اما آقای ترامپ در گزارش مطبوعاتی روزانه خود در روز ۱۳ آوریل گفت، از این دو برای عضویت در این شورا دعوت به عمل نیامده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترکیب شورا در هفته گذشته چندین بار عوض شده است. انتصاب‌ آقای کوشنر و خانم ترامپ موضوعی جنجالی بود. آخرین تغییر موضع از سوی آقای ترامپ در مورد اعضای این شورا تنها اوضاع را پیچیده‌تر کرد. او همچنان اصرار می‌کند که کشور به زودی آماده بازگشت به زندگی عادی اقتصادی خواهد بود. 

نقش آقای کوشنر در شماری از اولویت‌های کلیدی دولت از همان آغاز دوره ریاست‌جمهوری آقای ترامپ، موضوع اختلاف بوده است. اخیرا دیدیم که به او مسئولیت اداره یک کارگروه مربوط به ویروس کرونا داده شده بود، با وجود اینکه ایشان هیچ تجربه‌ای در زمینه بهداشت عمومی یا مدیریت موارد اضطراری ندارد. 

آقای کوشنر شخصا در یکی از گزارش‌های مطبوعاتی اخیر حاضر شد و با گفتن این‌که ذخایر فدرالِ ابزار حفاظتی شخصی، «ذخیره ما» است، یعنی فقط به عنوان منبعی تکمیلی برای ایالات است، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت. تعریف این ذخایر در وب‌سایت دولت در پی آن نشست خبری عوض شد، تا مطابق با حرف‌های آقای کوشنر شود. 

ترامپ مرتبا گفته که دخترش «میلیون‌ها شغل» ایجاد کرده، ادعایی که هیچ بنیانی ندارد. خانم ترامپ در ضمن چندین بار نقش دیپلمات را بازی کرده و به جای پدرش در نشست‌هایی همچون گروه بیست ظاهر شده است. بی‌توجهی رهبران اروپا به او در نشست «گروه بیست» مشهور شد. 

نگرانی آقای ترامپ درباره آسیبی که سیاست‌های قرنطینه کرونایی به اقتصاد آمریکا می‌زند، یکی از موضوعات اصلی این ماجرا بوده است. او در ماه مارس بارها تکرار کرد که با «جدول زمانی زیبایی» که در دست دارد، کشور تا زمان عید پاک، از نو گشایش خواهد یافت. کارشناسان بهداشت عمومی در همین حال هشدار دادند که انجام این کار منجر به مرگ صدها هزار نفر می‌شود. رئیس‌جمهور سپس در این زمینه عقب‌نشینی کرد. 

© The Independent