اخطار وزارت بهداشت ژاپن در پی امکان۴۰۰ هزار مرگ بر اثر ویروس کرونا

ژاپن ممکن است شاهد ابتلای وخیم ۸۵۰ هزار نفر در اثر شیوع کووید-۱۹ باشد

گزارش اضطراری وزارت بهداشت ژاپن که روز چهارشنبه منتشر شد، اخطار داد که در صورت عدم رعایت قوانین فاصله‌گیری در اجتماع و تمهیدات دیگر، این کشور ممکن است شاهد ۸۵۰ هزار مورد ابتلای وخیم و ۴۰۰ هزار مرگ ناشی از ویروس کرونا باشد.

تحقیقی که به دستور دولت ژاپن و از سوی دانشگاه هوکایدو انجام شد، دریافت که در بدترین حالت ممکن، این کشور ممکن است شاهد ابتلای وخیم ۸۵۰ هزار نفر در اثر شیوع کووید-۱۹ باشد.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که حدود ۴۲۰ هزار نفر از آن مبتلایان جان خواهند باخت، چون نظام بهداشتی کشور تعداد کافی واحد‌های مراقبت ویژه و دستگاه‌های کمک تنفسی ندارد که با این تعداد از بیماران وخیم مقابله کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از قرار معلوم، ابتلا به ویروس کرونا در میان افراد مسن به طور ویژه وخیم‌تر است، و ژاپن پیرترین جمعیت دنیا را دارد. این کشور از برقراری قرنطینه اجباری سراسری خودداری کرده است و شرکت‌های ژاپنی در انطباق با سیاست‌های کار از خانه، بسیار آهسته عمل کرده‌اند که باعث بروز ترس از این واقعیت شده است که کشور ژاپن اقدامات خیلی اندک و دیرهنگامی را برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر اتخاذ کرده است.

هیروشی نیشیورا، استاد دانشگاه هوکایدو و یکی از کارشناسان ارشد مشاوره به دولت، در واکنش به ویروس کرونا گفت که پیش‌بینی اخیر، باید به عنوان زنگ هشداری جدی برای تمام مردم عمل کند که قوانین فاصله‌گیری در اجتماع را جدی‌تر رعایت کنند. او به اسوسیتد پرس گفت: «اگر همه رفتارهای خود را تغییر دهیم و تماس‌های اجتماعی خود را به گونه‌ای قابل توجه کاهش دهیم، می‌توانیم جلو انتقال این ویروس را بگیریم.»

ژاپن تاکنون ۸۸۰۰ مورد ابتلا و ۲۳۱ مرگ حاصل از ویروس کرونا داشته است؛ از جمله ۷۰۰ مورد ابتلا که پیش‌تر در سال جاری میلادی در یک کشتی تفریحی نزدیک بندری در توکیو قرنطینه شدند.

توکیو به‌‌ویژه شدیدا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است و حدود یک چهارم موارد ابتلا در کشور، در پایتخت قرار دارند. تمام بیمارستان‌ها و حتی هتل‌های شهر در حال پذیرش بیماران و قرنطینه کردن آنها هستند. گروهی از کارشناسان پزشکی هشدار داده‌اند که نظام بهداشتی پایتخت به ورطه فروپاشی غلتیده است.

نخست وزیر شینزو آبه، در ۷ آوریل در توکیو و ۶ منطقه دیگر وضعیت اضطراری اعلام کرد و روز شنبه این وضعیت را به سراسر کشور تسری داد.

اما به جای اعمال تعطیلی و قرنطینه اجباری، دولت صرفا از شهروندان خواسته است که در رستوران‌ها، میخانه‌ها، و کلوپ‌ها که در این دوران باز خواهند ماند، جمع نشوند.

آقای آبه گفت، برای این که وضعیت اضطراری ظرف یک ماه برداشته شود، «تماس‌ها در اجتماع باید تا ۸۰ درصد، یا حداقل تا ۷۰ درصد، کاهش یابد. برای دستیابی به این هدف به همکاری بیشتر مردم نیاز است.»

دولت از ارائه دستمزد به کارگرانی که شغل خود را از دست داده‌اند، خودداری کرده است و متهم شده است که کمک کمی به تغییر نگرش در ادارات کشور کرده تا به جای استفاده از ماشین فکس و قلم و کاغذ، به فضای مجازی روی آورند. به گزارش نیویورک تایمز، شرکت‌هایی که می‌خواهند برای کار از راه دور کارمندان خود اقدام کنند و از دولت برای آن کمک بگیرند، باید درخواست‌نامه‌ای ۱۰۰ صفحه‌ای را چاپ و پر کنند و آن را به صورت حضوری تحویل دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان