شهردار نیویورک دستور داد مدارس بسته بمانند، فرماندار می‌گوید تصمیم با اوست

این دو چهره سیاسی از مدت‌ها قبل دچار تنش‌‌هایی بودند اما علنی مطرح نمی‌شد

بیل د-بلازیو شهردار نیویورک صبح شنبه اعلام کرد که مدارس دولتی این شهر« در ادامه سال تحصیلی پیش رو و در واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا، بسته خواهند ماند.» 

تنها چند ساعت بعد، اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک گفت اختیار قانونی درباره این تصمیم با اوست و گفت: «این نظر اوست، اما او نبود که مدارس را تعطیل کرد و او نخواهد بود که مدارس را باز خواهد کرد.» 

این دو چهره سیاسی از مدت‌ها قبل دچار تنش‌‌هایی بوده‌اند، اما این تنش‌ها اغلب به شکل علنی و در کنفرانس‌های خبری و در شبکه‌های تلویزیونی مطرح نمی‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار کومو می‌گوید، هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه به این زودی اتخاذ نخواهد شد. 

آقای کومو گفت:‌ «چنین تصمیمی در چند روز آینده اتخاذ نخواهد شد، چرا که هنوز نمی‌دانیم. نمی‌توانم بگویم وضعیت ماه ژوئن چطور خواهد بود. نمی‌توانم بگوییم ماه می چه وضعی خواهد داشت.» 

فرماندار نیویورک می‌گوید، وضعیت شهردار را درک می‌کند اما این تصمیم فراتر از شهر نیویورک است. او گفت:‌ «این روز برفی نیست.» و تاکید کرد درست نیست که شهر به تنهایی اقدام کند. 

درست مانند تصمیم‌های دیگری که در چارچوب پاسخ به همه‌گیری بیماری اتخاذ شد، این تصمیم نیز باید با در نظر گرفتن شهرستان‌های مجاور شهر نیویورک گرفته شود. فرماندار ایالت نیویورک می‌گوید حالت مطلوب این است که تصمیم‌ها دربرگیرنده ایالت‌های کانتیکت و نیوجرسی نیز در چارچوب منطقه نیویورک بزرگ باشند. 

شبکه خبری ای‌بی‌سی در تویتتر خود نوشت:‌ 

خبر جدید: اندرو کومو فرماندار نیویورک می‌گوید: «هنوز تصمیمی درباره اعلام بیل د-بلازیو شهردار نیویورک مبنی بر بسته ماندن مدارس برای باقی سال تحصیلی گرفته نشده است. این نظر اوست، اما او نبود که مدارس را تعطیل کرد و نمی‌تواند مدارس را باز کند.» 

© The Independent