ویروس کرونا؛ مرگ بیش از ۲ هزار تن در آمریکا در یک روز

این رقم بالاترین میزان مرگ و میر روزانه کرونا در سرتاسر جهان است

در بیست و چهار ساعت گذشته در ایالات متحده بیش از دو هزار تن در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. این بالاترین رقم مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در سرتاسر جهان است.

طبق آمار ارائه شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، در یک روز گذشته دو هزار و ۱۰۸ نفر در آمریکا در اثر کرونا جان باخته‌اند. 

در حال حاضر بیش از نیم میلیون نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا هستند و بیش از ۱۸ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین آمار مرگ و میر متعلق به شهر نیویورک است که تا کنون نزدیک به ۶ هزار تن قربانی این ویروس شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، ایالت نیویورک پس از ایتالیا (بیش از ۱۶ هزار)، فرانسه (بیش از ۱۳ هزار)، بریتانیا (حدود ۷ هزار)، بیشترین میزان مرگ و میر را دارد. ایران هم با نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ مرگ، بعد از نیویورک قرار دارد.

در همین زمینه دنِیل اشمال، پرستاری اورژانس در بیمارستانی در شهر نیویورک، روز سه‌شنبه با انتشار ویدیویی در فیسبوک، در حالی که اشک می‌ریخت از وخامت اوضاع خبر داد.

این پرستار ۳۵ ساله گفت: «از این‌که وارد اتاق‌ها می‌شوم و بیمارانم مرده‌اند خسته شده‌ام. وارد اتاق می‌شوی و یک نفر آن‌جا مرده است. از زنگ زدن به خانواده‌ها و خبر دادن به آن‌ها خسته شده‌ام.»

او از شرایط سخت کاری گفت و توضیح داد که مجبورند تمام روز لباس‌های محافظتی‌ای را که مدام در آن‌ها عرق می‌کنند، بر تن داشته باشند و در روز به ۱۰ تا ۱۶ بیمار برسند.

او افزود: «برخیشان… هیچ کاری نمی‌توانند انجام بدهند. ولی من چطور می‌توانم فقط با یک تکنیسین، از ۱۴ نفر نگهداری کنم؟ و برخی از تکنیسین‌ها هم مسئول ۳۰ بیمار هستند. شرایط خیلی بدی است.»

بیل دِ بلازیو، شهردار نیویورک نیز روز جمعه در توییتی نوشت:‌ «این هفته، هفته سختی برای شهر نیویورک بود. آمار رسمی مرگ و میر در این‌جا از تعداد کسانی که در حملات ۱۱ سپتامبر از دست دادیم فراتر رفته است.»

بر اساس اظهارات و پیش‌بینی‌های مقامات پزشکی در ایالات متحده، هفته آینده قرار است آمار مربوط به کرونا به بالاترین حد خود برسد و این مقامات امیدوارند که بعد از آن آمار ثابت مانده و در نهایت سیر نزولی خود را طی کند.

دبرا برکس، هماهنگ کننده تیم واکنش کرونا در کاخ سفید روز گذشته گفت نشانه‌های خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد این شیوع دارد به مرحله ثابت ماندن نزدیک می‌شود.

وی با این حال هشدار داد: «این خبر هرچند امیدوار کننده است، ما هنوز به مرحله کرونا نرسیده‌ایم.»

در ایالات متحده شرایط سخت‌گیرانه همچنان ادامه دارد. کسب و کار غیر ضروری تعطیل هستند و مردم از خانه کار می‌کنند. همچنان به مردم توصیه می‌شود تا در خانه بمانند و بیرون از منزل ضمن پوشاندن بینی و دهانشان، فاصله‌گیری اجتماعی حدودا دو متری را رعایت کنند.

بیشتر از جهان