کرونا به بحران گرسنگی ۱.۵ میلیون بریتانیایی منجر شده است

تبعات اقتصادی کرونا سبب شده تا بخشی از جمعیت بریتانیا امنیت غدایی‌شان را از دست بدهند

مدیر عامل بنیاد غذا:‌ «‌ما نمی‌توانیم برای کمک به میلیون‌ها نفر که در این بحران نیاز مبرم و فوری به غذا دارند به بانک غذا تکیه کنیم»-REUTERS/Peter Cziborra

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که از ابتدای قرنطینه ویروس کرونا، یک‌و‌نیم میلیون نفر به مدت یک روز کامل بی‌غذا مانده اند. در حالی که کمبود مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها هم از مسائلی است که بر امنیت غذایی این افراد تاثیر‌گذار بوده. 

براساس این نظرسنجی که توسط نهاد «یوگاو» و برای موسسه غذا و کمیسیون کشاورزی و غذا در حومه شهر (FFCC)، انجام شده، ۶ درصد افراد گفته‌اند که از زمان اعمال تدابیر فاصله اجتماعی، یک نفر در خانه آنها گرسنه مانده. رقمی که معادل سه میلیون نفر در بریتانیا است. 

همزمان ۱۴ درصد مردم گفته‌اند یک نفر در خانه‌شان به علت عدم دسترسی و یا عدم توانایی مالی، کمتر غذا خورده و یا مجبور به حذف یک وعده غذایی شده است.  

این خبر در حالی منتشر شده که بانک غذای بریتانیا از افزایش چشمگیر استفاده از این بانک خبر داده. درست پس از آنکه چند هفته پیش خریداران وحشت‌زده قفسه‌های سوپرمارکت‌ها را از کالاهای اساسی خالی کرده بودند. 

آنا تیلور مدیر عامل بنیاد غذا می‌گوید:‌ «‌ما نمی‌توانیم برای کمک به میلیون‌ها نفر که در این بحران نیاز مبرم و فوری به غذا دارند به بانک غذا تکیه کنیم. این مشکل بسیار بزرگی است و حل آن نیازمند سرمایه‌گذاری اساسی و فوری دولت مرکزی است.‌»‌

او افزود: «‌دولت باید به خانواده‌هایی که توانایی مالی خرید غذا ندارند، پول بدهد و همچنین از شهرداری‌های محلی حمایت کند تا بتوانند کمک‌های غذایی خود را افزایش دهند و به نیازمندان و خانواده‌هایی که با فرزندانشان در قرنطینه هستند یاری برسانند. کشورهای دیگر این کار را کرده‌اند و ما هم قادر به انجام آن هستیم.‌»  

نتایج این نظر سنجی که  با شرکت ۴۳۴۳ فرد بزرگسال انجام شده، نشان می دهد ۱۶ درصد پاسخ‌دهندگان با چالش امنیت غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند و ۲۱ درصدشان پول کافی برای خرید مواد غذایی مورد نیازشان را ندارند. در حالی که ۵۰ درصد آنها با کمبود مواد غذایی مواجهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان ۲۵ درصد دیگر از این افراد قادر به ترک خانه برای تامین کالاهای مورد نیاز خود نبوه‌اند. 

دکتر ریچال لوپستار، استاد تغذیه دانشگاه کینز کالج لندن گفته: «این آمار که براساس یک مقطع زمانی سه‌هفته‌ای تهیه شده، یک‌و‌نیم تا دو برابر بالاتر از زمانی است که نظرسنجی‌ها در باره تجربه گرسنگی در یک مقطع یک ساله، صورت می‌گیرد. داده‌های این نظرسنجی بیانگر آن است که چگونه قرنطینه کووید-‌۱۹ تاثیرات ویرانگر و سریعی بر دسترسی مردم به غذای کافی داشته، تاثیراتی که ناشی از مشکلات اقتصادی و نیز قرنطینه خانگی است.»

نشریه ایندیپندنت، کمپینی برای کمک به کسانی که در پی بحران کرونا گرسنه مانده‌اند راه‌اندازی کرده است. 

« کمک به گرسنگان» به مردم نشان می‌دهد که چطور می‌توانند با دادن پول، غذا و یا کارهای داوطلبانه به نیازمندان در محله‌های خود کمک کنند. این کمپین تا کنون یک میلیون پوند پول نقد جمع‌آوری کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان