غذا رسانی دولت ترکیه به صدها هزار حیوان خیابانی

وزارت کشور ترکیه تاکید کرده که این حیوانات نباید گرسنه بمانند

مامور شهرداری در استانبول در حال غذارسانی به گربه‌های خیابانی، ۳۰ مارس- Ozan KOSE / AFP

دولت ترکیه به شوراهای محلی گفته است که در دوران قرنطینه ناشی از ویروس کرونا، به صدها هزار حیوان ولگرد و خیابانی غذا بدهند. 

حیوانات ولگرد در این دوران خوراک کمتری به دست می‌آورند چرا که عمدتا مردم محلی خوراک آنان را تامین می‌کنند. 

به گزارش بی‌بی‌سی، وزارت کشور ترکیه به شوراهای محلی دستور داده است تا «آب و خوراک را به پناهگاه‌های حیوانات، پارک‌ها و دیگر جاهای محل تجمع این حیوانات ببرند». 

وزارت کشور ترکیه تاکید کرده است که «تمامی اقدامات مقتضی باید به کار گرفته شوند تا این حیوانات گرسنه نمانند».

این سازمان همچنین گفت کلیه پناهگاه‌ها و اماکن زندگی حیوانات باید ضدعفونی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حیوانات ولگرد در ترکیه پیش از این توسط دامپزشکانی که برای شوراهای محلی کار می‌کنند، واکسینه شده‌اند. 

هفته گذشته، مورات کوروم وزیر محیط زیست و شهرسازی آنکارا در توییتی از شهروندان خواست تا برای حیوانات خیابانی آب و خوراک در نظر بگیرند. 

او در روز جهانی حیوانات خیابانی گفت:‌ «در این روزهای سخت، دوستانمان را فراموش نمی‌کنیم و دم در خانه‌هایمان برایشان آب و غذا می‌گذاریم.» 

به گفته دانشگاه جانز هاپکینز، ترکیه بیش از ۳۸ هزار مورد تایید شده مبتلا به ویروس کرونا دارد و ۸۱۲ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. 

این در حالی است که با بروز مدارکی مبنی بر این که حیوانات خانگی می‌توانند به کووید-۱۹ مبتلا شوند، صاحبان گربه‌های خانگی که خود را قرنطینه کرده‌اند به نگه داشتن این حیوانات در داخل خانه ترغیب شده‌اند. 

انجمن دامپزشکان بریتانیا که هشدار فوق را صادر کرده گفت صاحبان در خصوص انتقال ویروس از طریق حیوان به انسان «نباید نگران باشند» و گربه‌های متعلق به خانه‌هایی که به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند کماکان می‌توانند به بیرون بروند. 

تحقیقات مرکز پژوهشی هاربین در چین گفته است که گربه‌ها ممکن است بتوانند ویروس کرونا را گرفته و آن را در میان خودشان منتقل کننند، اما سگ‌ها چندان مستعد ابتلا به این ویروس نیستند. 

به گفته انجمن دامپزشکی آمریکا نتیجه آزمایش کرونای تنها دو سگ و دو گربه مثبت شده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی