ترامپ سعی کرد از وزیر سابق نیروی دریایی فاصله بگیرد: «مودلی را نمی‌شناسم»

در شبکه‌های اجتماعی تصویری از ترامپ و توماس مودلی در حال تماشای یک رقابت ورزشی پخش شده است 

دونالد ترامپ همراه با مارک اسپر وزیر دفاع و توماس مودلی، در حال تماشای مسابقات فوتبال نیروی دریایی ایالات متحده- Andrew Caballero-Reynolds / AFP

دونالد ترامپ هم به جنجال فعلی پیرامون ناخدای سابق ناو نیروی دریایی ایالات متحده پیوست که به خاطر نگرانی‌هایش درباره ویروس کرونا اخراج شد، و کوشید از وزیر موقت سابق نیروی دریایی ایالات متحده که ناخدای مذکور را اخراج کرد، فاصله بگیرد.

آقای ترامپ روز سه‌شنبه با پذیرش استعفای توماس مودلی، وزیر موقت سابق نیروی دریایی ایالات متحده، گفت: «او را نمی‌شناسم.»

در رسانه‌های اجتماعی تصویری از این دو نفر در چرخش است که در یک رقابت ورزشی میان نیروهای زمینی و دریایی ایالات متحده کنار هم نشسته‌اند و در تضاد با این گفته رئیس جمهوری است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مودلی جدیدترین مقام دولت است که حالا او هم ظاهرا به جمعی از مقامات سابق پیوسته است که به خاطر بروز جنجال‌هایی علیه آن‌ها، رئیس جمهوری، علی‌رغم وجود مدارکی آشکار، گویا دیگر آنها را «نمی‌شناسد.»

رئیس جمهوری پیشتر در مورد گوردن ساندلند (سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا و یکی از شاهدان حاضر در رسیدگی‌های استیضاح) هم گفته بود که او را به خوبی نمی‌شناسد. رئیس جمهوری خود شخصا او را به این مقام در ماه مه ۲۰۱۸ منصوب کرده بود.

نمایندگان دموکرات مجلس آشکارا از ناخدای سابق ناو نیروی دریایی حمایت کردند و علی‌رغم پوزش آقای مودلی، اقدام او را محکوم کردند.

چاک شومر، سناتور ایالت نیویورک، روز سه‌شنبه گفت که استعفای وزیر اتفاق «خوبی» بود.

او در توییتر نوشت: «ناخدا صدای خود را به گوش رساند تا از خدمه کشتی خود محافظت کند. اما اقدام و اظهارات وزیر موقت مودلی توهین به افراد زیردست و سربازان او بود.»

© The Independent

بیشتر از جهان