سناتور آمریکایی برای کمک به مبتلایان به کرونا به طبابت بازمی‌گردد

رند پال که خود به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته، قبلا پزشک بود

از سناتور کنتاکی انتقاد کرده‌اند چرا وقتی هنوز نتیجه آزمایش نیامده بود با همکارانش معاشرت می‌کرده است-AFP

نخستین سناتور ایالات متحده که آزمایش ویروس کرونای او مثبت شده بود، اکنون کاملاً بهبود یافته است.

سناتور جمهوری‌خواه رند پال بعد از آن که در روز سه شنبه اعلام کرد نتیجه آزمایش وی برای کووید ۱۹ منفی شده است، برای کمک به مبتلایان به کرونا در بیمارستانی محلی داوطلب شده است.

نتیجه آزمایش این سناتور ۵۷ ساله در ۲۲ مارس مثبت شده بود و بعد از آن که در خبرها آمد وقتی هنوز نتیجه آزمایش نیامده بود، برای شنا به ورزشگاه مجلس سنا می‌رفته و با نمایندگان مجلس ناهار می‌خورده مورد انتقاد قرار گرفت.

این سیاست‌مدار کنتاکی با انتشار مطلبی در توییتر اعلام کرد از قرنطینه خانگی بیرون آمده و برای کار در بیمارستان منطقه‌ای تریستار گرین‌ویو در بولینگ گرین داوطلب شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: از تمام کسانی که برای من آرزوی بهبودی کرده‌اند سپاسگزارم. دوباره آزمایش داده‌ام و نتیجه منفی بوده است.

«برای یاری به آن‌هایی که نیاز به کمک درمانی دارند و از جمله بیماران مبتلا به کرونا، کار داوطلبانه در بیمارستانی محلی را شروع کرده‌ام. در کنار هم می‌توانیم پیروز شویم»

ابتلای آقای پال از نوع بی‌نشانگان بود و در ماه مارس به خاطر آن که زیاد سفر می‌کرد و در اجتماعات شرکت می‌کرد  برای آن که «محکم‌کاری» کرده باشند او را تحت آزمایش قرار داده بودند.

آقای پال پیش از ورود به دنیای سیاست به طبابت اشتغال داشت و همکاران وی از او انتقاد کرده‌اند، چرا وقتی هنوز نتیجه آزمایش نیامده بود خود را قرنطینه خانگی نکرده است.

خانم کرستن سینه‌ما نماینده دمکرات آریزونا در سنا در توییتر نوشت که « هرگز در مورد انتخاب‌ها/کارهای همکارانش در سنا اظهار نظر نمی‌کند» اما کارهای آقای پال« کاملاً غیرمسئولانه» بود.

خانم سینه‌ما در این مطلب توییتری نوشت: «آدمی که منتظر نتیجه آزمایش ویروس کرونا است نباید به سایرین نزدیک شود چون با این کار دیگران را به خطر می‌اندازد و احتمال دارد باعث تسریع در گسترش ویروس شود.»

چند روز قبل از آن که مشخص شود نتیجه آزمایش آقای پال مثبت است ران پال پدر وی هم که سناتور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است بحران کرونا را «کلک‌بازی» خوانده بود.

ران پال در تارنمای شخصی‌اش نوشت: آدم از خودش می‌پرسد آیا داستان این ویروس «جهان‌گستر» کرونا کلک‌بازی بزرگی نیست که جویندگان منافع مالی یا اقتصادی با اغراق فراوان علم کرده‌اند تا هراس به پا کنند؟

او دکتر آنتونی فائوچی را که کارشناس امور بهداشتی و سردمدار تلاش‌های دولت برای مقابله با کرونا است «هراس‌پراکن» نامیده است.

© The Independent