هند قطارها را به بیمارستان تبدیل می‌کند 

۲۰ هزار واگن به بخش‌های قرنطینه برای افراد مبتلا به کووید-۱۹ تبدیل می‌شود

هر واگن ۱۶ بیمار را در خود جای خواهد داد-Indian Railways

به دنبال تعلیق شبکه راه آهن هند در پایان ماه مارس، این کشور قطارهای خود را به بیمارستان تبدیل کرده است تا مبتلایان به ویروس کرونا را در آنها جای دهد. 

شبکه راه آهن هند گفته است که این شبکه قصد دارد ۲۰.۰۰۰ واگن را به بخش‌های قرنطینه شده با تخت‌های جدا شده با پرده، ایستگاهی برای پرستارها، و نیز یک کابین برای پزشکان اختصاص دهد و علاوه بر آن، فضایی را هم برای لوازم و تجهیزات پزشکی فراهم کند.

هر واگن، ۱۶ بیمار را در خود جای خواهد داد. 

به گفته راجش دات باجپای، رئیس اطلاعات و تبلیغات از هیئت مدیره شبکه راه آهن هند، ۵.۰۰۰ بخش قرنطینه در دو هفته آینده آماده خواهد بود. 

پیوش گویال وزیر راه آهن، تجارت و صنعت در توییتی نوشته است: «آمادگی برای نبرد با ویروس کرونا: در ابتکاری جدید، راه آهن واگن‌های قطار را به بخش‌های قرنطینه برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تبدیل کرده است. اکنون راه آهن محیطی تمیز، ضد عفونی شده و بهداشتی برای بیماران فراهم کرده تا آنها در آسایش، بهبود یابند.» 

پس از تبدیل واگن‌ها، در شبکه‌ای که خط راه آهن آن، به درازای ۶۷.۳۶۸ کیلومتر است و ۷.۳۴۹ ایستگاه را دربر می‌گیرد، قطارها به نقاطی که به تخت مضاعف در سراسر هند نیاز دارند، فرستاده خواهند شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که هند پیش از شیوع همه‌گیری کرونا، با کمبود گنجایش‌های پزشکی روبه‌رو بوده است و به طور میانگین برای ساکنان، به هر هزار نفر، نیم تخت تعلق می‌گرفته است. 

حتی تقسیم فوق در کشور یکسان نبوده است و شهرها در مقایسه با مناطق روستایی، احتمالاً از گنجایش بالاتر و تجهیزات بیشتری برخوردار بوده‌اند.

طبق گزارش نهاد «کینگز فاند» (King’s Fund)، در سال ۲۰۱۷ میلادی در بریتانیا، ۲.۵۴ تخت به هر ۱۰۰۰ نفر تعلق می‌گرفته است که این آمار، برابر با نیمی از وضعیت سی سال پیش بوده است. ژاپن با بالاترین آمار، مفتخر است که در آن کشور، به هر ۱۰۰۰ نفر، ۱۳ تخت تعلق می‌گیرد.

شهید جمیل، ویروس‌شناس و مدیرعامل نهاد «ولکام تراست/دی بی تی ایندیا الیانس» (Wellcome Trust/DBT India Alliance)، به شبکه سی ان ان گفت: «ما آنچه بر چین رفته است، دیده‌ایم.»

وی افزود: «ضروری است که ما (گنجایش‌ها) را با توسل به هر روشی در کوتاه مدت و پس از پایان شیوع ویروس کرونا، به شکلی نظام‌مند در دراز مدت، افزایش دهیم.»

قطارهای جدید، نه به عنوان بیمارستان‌های کاملاً مجهز، بلکه برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که وضعیت حادی نداشته باشند، به کار گرفته خواهند شد.    

© The Independent

بیشتر از جهان