سرقت از سالمندان ایتالیایی هنگام خرید توسط جوانان موتورسوار

نگرانی از افزایش دزدی، همزمان با نا‌آرامی‌های بالقوه مدنی در زمان قرنطینه

وزیر مناطق جنوبی ایتالیا روز شنبه در باره تنش‌های اجتماعی بالقوه و نیز نا‌آرامی‌های مدنی در مناطق محروم در صورت افزایش شیوع ویروس کرونا در جنوب کشور، اظهار نگرانی کرد - Pixabay

به گزارش رسانه محلی، دو فرد سالمند در جنوب ایتالیا، به وسیله جوانان موتور سوارمورد دستبرد قرار گرفته‌اند. 

نگرانی از رواج دزدی همزمان با ناآرامی‌های بالقوه مدنی در مناطق جنوبی ایتالیا در حالی اوج گرفته است که این کشور در پی شیوع ویروس کرونا، وارد چهارمین هفته قرنطینه می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری «انسا»، افراد سالمند در حوادثی جداگانه به علت آسان‌تر بودن دزدی از آنان، هدف سارقان قرار گرفته‌اند. 

یکی از قربانیان که مردی ۶۷ ساله است، در ناحیه «سان مارسلینو» مورد دستبرد قرار گرفته، در حالی که در حادثه‌ای دیگر، فردی که هنوز شناسایی نشده، در منطقه «فیوریگرتا» از نواحی غربی ناپل مورد حمله قرار گرفته است. 

خبرگزاری انسا افزود: به دلیل تدابیر قرنطینه، کنترل دستبرد به وسیله موتور از سوی پلیس دشوار بوده و این نیرو قادر به تعقیب دزدان نیست.

وزیر مناطق جنوبی ایتالیا روز شنبه در باره تنش‌های اجتماعی بالقوه و نیز هراس از نا‌آرامی‌های مدنی در مناطق محروم در صورت افزایش شیوع ویروس کرونا در جنوب کشور، اظهار نگرانی کرد. 

منطقه شمالی «لومباردی» در ایتالیا کانون شیوع ویروس کرونا بوده و تاکنون شاهد ۷۰۰۰ مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ بوده است. 

جیوسپ پروونزانو، در گفتگو با روزنامه «ریپابلیکا» شنبه گذشته گفت: «متأسفانه با تداوم این بحران، نگرانی هایی که بر سلامتی، درآمد و آینده طیف گسترده‌ای از شهروندان تأثیر می گذارد، تبدیل به خشم و تنفر خواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که میشل امیلیانو فرماندار منطقه جنوبی پوگلیا، ناآرامی‌های مدنی در جنوب کشور را کم اهمیت جلوه داده، اما هشدار داده که تدابیر قرنطینه شاید تا اواسط ماه می ادامه یابد. 

جیوسپ کانته، نخست وزیر ایتالیا گفته است در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر ته کشیدن غذا و پول ساکنان مناطق جنوبی، دولتش ۴۰۰ میلیون یورو کمک مالی به این امر اختصاص خواهد داد. 

طبق گزارش مرکز مطالعات ویروس کرونا‌ی جانز هاپکینز، ایتالیا تا صبح روز سه‌شنبه، ۱۱،۵۹۱ مورد مرگ و بیش از ۱۰۰،۰۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده است. 

تدابیر قرنطینه در ایتالیا، حد اقل تا روز عید پاک، ۱۲ آوریل، تمدید شده در حالی که مقام‌های رسمی امیدوارند تا آن زمان اوج بحران پشت سر گذاشته شده  باشد.    

© The Independent

بیشتر از جهان