روحانی: وضعیت نسبتا خوب است

شمار ابتلای جدید به ویروس کرونا در یک روز گذشته به رقم بی‌سابقه ۳۱۱۱ نفر رسید و ۱۴۱ نفر قربانی شدند

حسن روحانی از صداوسیما خواسته تا موفقیت جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا را در مقایسه با وضعیت دیگر کشورها به مردم اعلام کند- President.ir

در حالی که حسن روحانی می‌گوید در ۲۳ استان ایران وضعیت مهار کرونا نسبتا خوب است، وزارت بهداشت از رکورد جدید بیماران مبتلا به کووید۱۹ در یک روز گذشته خبر داده است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۱۱ نفر به شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزوده شده و تعداد کل بیماران به ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر افزایش یافته است.

حسن روحانی، صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفته بود که «۲۳ استان وضع‌شان نسبتاً خوب است و شرایطی دارند که شرایط قابل قبولی است. یک عده‌ای مبتلا، درمان و بستری می‌شوند اما عدد پایینی است.» او گفته این احتمال وجود دارد تا در این استان‌ها فعالیت‌های اقتصادی و آموزشی زودتر به وضعیت عادی بازگردانده شود.

با این حال وزارت بهداشت اعلام کرده که در یک روز گذشته ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و مجموع قربانیان این بیماری به ۲۸۹۸ نفر افزایش یافته است.

از مجموع بیماران مبتلا، ۳۷۰۳ نفر نیز «در وضعیت بحرانی» قرار دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن روحانی از صداوسیما خواسته تا موفقیت جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا را در مقایسه با وضعیت دیگر کشورها به مردم اعلام کند.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های اعمال‌شده از روز پنج فروردین که قرار بود تا ۱۵ فروردین اعمال شود تا روز ۲۰ فروردین تمدید شده است. روحانی در این جلسه گفته که در مورد تداوم این محدودیت‌ها پس از این تاریخ، بعدتر تصمیم گرفته خواهد شد. او همچنین از مردم خواسته تا روز ۱۳ فروردین از خانه‌ها خارج نشوند و به مبتلایانی که خود را قرنطینه نکرده‌اند هشدار داد که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

صبح امروز رضا ملک‌زاده، معاون وزارت بهداشت در پیامی از حسن روحانی خواسته بود تا محدودیت‌ها را تا پایان فروردین تمدید کند.

این مقام وزارت بهداشت در مود از بین رفتن اپیدمی کرونا چندان خوش‌بین نیست و گفته که این ویروس زمانی خاموش خواهد شد که ۷۰ درصد مردم ایران و کشورهای همسایه به آن مبتلا شوند: «خاموش شدن اپیدمی کرونا نیازمند ابتلای ۷۰ درصد مردم کشورهای درگیر از جمله ایران به این ویروس است».

بیشتر از