معاون وزیر بهداشت: کرونا «آثار روانی مثبت» داشته است

ابتلای ۲۹۰۱ نفر دیگر به کرونا؛ نزولی شدن آمار در ۱۳ استان

حریرچی می‌گوید که شیوع کرونا در ایران «اثرات روانی مثبت» داشته و سبب تقویت «وحدت ملی» شده است- ایرنا

ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت گفته گرچه «از شیوع کرونا ناراحت هستیم» ولی این ویروس سبب شده تا میزان مرگ و میر و معلولیت ناشی از تصادفات و آلودگی هوا در ایران کم شود.

آمار مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در ایران، روزانه ۴۰ نفر بود که بنا به گفته این مقام وزارت بهداشت کاهش قابل توجهی داشته است.

حریرچی همچنین می‌گوید که شیوع کرونا در ایران «اثرات روانی مثبت» داشته و سبب تقویت «وحدت ملی» شده است.

این مقام وزارت بهداشت گفته که آمار ابتلا به کرونا در ۱۳ استان ایران نزولی شده است. او نام این ۱۳ استان را اعلام نکرده: «شیوع کرونا در ۱۳ استان روند کاهشی یافته و در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک که در مجموع ۳۲ میلیون نفر هستند، موارد ابتلا کمتر از ۵ نفر بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر سو، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی بهداشت نیز جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام کرده است. براین اساس تا ظهر امروز ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

شمار مبتلایان جدید که در یک روز گذشته جواب آزمایش آن‌ها مثبت بوده، ۲۹۰۱ نفر اعلام شده است.  ۱۲۳ نفر نیز در یک روز گذشته قربانی این ویروس شده‌اند و شمار قربانیان به رقم ۲۶۴۰ رسیده است.

وزارت بهداشت گفته که مبتلایان و قربانیان چند روز اخیر عموما در میان سالمندان بوده‌اند. میانگین سنی ابتلا در روزهای گذشته ۵۵ و میانگین قربانیان ۶۹ سال بوده است. این وزارتخانه بازه زمانی دقیق این آمار را اعلام نکرده است.

برخلاف معاون وزیر بهداشت، روابط عمومی همین وزارتخانه نسبت به تبعات روانی ناشی از این بیماری هشدار داده و خواستار کمک روانپزشکان و مشاوران برای بهبود وضعیت روانی خانواده بیماران و قربانیان شده است.

بیشتر از