تصویب بسته امداد اقتصادی دو تریلیون دلاری در کنگره آمریکا

این قانون روز چهارشنبه به اتفاق آرا توسط مجلس سنا به تصویب رسیده بود

این بزرگترین «بسته امداد اقتصادی» در تاریخ ایالات متحده آمریكا‌ست. - Drew Angerer / Getty Images via AFP

 

کنگره آمریکا روز جمعه لایحه «بسته امدادی دو تریلیون دلاری» را برای مبارزه با ویروس کرونا در این کشور تصویب کرد. انتظار می رود رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ  هم به سرعت این لایحه را امضا کند تا مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شود.

تصویب این قانون به مشاغلی که در اثر شیوع و گسترش ویروس کرونا و هم ‌چنین کارگران و کارمندانی که به دلیل رخ‌داد این بحران عالم‌گیر به ناچار کار خود را از دست دادند، کمک می‌کند. این قانون روز چهارشنبه به اتفاق آرا توسط مجلس سنا به تصویب رسید. 

این بزرگترین «بسته امداد اقتصادی» در تاریخ ایالات متحده آمریكا‌ست. 

ترامپ از این بسته امدادی بسیار تحسین کرده بود. 

«بسته‌امدادی» پس از آن در دستور کار قرار گرفت که با بستن شهرها و تعطیل شدن کسب‌وکارها، متوقف شدن پرواز‌های مسافربری، رستوران‌ها، مراکزفرهنگی و اقتصادی، میلیون‌ها نفر از آمریکایی‌ها یا کار خود را از دست دادند یا با خطر از دست دادن کار خود مواجه شدند. به علاوه سهام بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی به شدت سقوط کرد و برخی از این شرکت‌ها ناچار به اخراج کارکنان خود شدند. 

مقامات دولت ترامپ تاثیر این بسته امدادی دو تریلیون دلار بر اقتصاد آمریکا بالا توصیف کرده بودند. طی روزهای گذشته، مذاکرات برای تصویب این بسته امدادی با مشکلاتی نیز همراه بود از جمله درخواست دموکرات‌ها برای افزودن بندهای بیشتری که در آن  به بیمه و حقوق کارگران توجه بیشتری شده بود.

افزایش کمک برای بیمارستان‌ها و شفافیت و پاسخگو نگهداشتن شرکت‌ها در قبال پولی که دریافت می‌کنند مواردی است که طی روزهای گذشته دموکرات‌ها به این بسته‌‌امدادی اضافه کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این بسته امداد اقتصادی، قرار است به شهروندان آمریکایی که بر اثر ویروس کرونا شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند، کمک مالی شود.

پس از اعلام تصویب بسته امدادی دولت ترامپ در روز چهارشنبه، بازار سهام در آسیا تغییرات محسوسی به خود دید؛ شاخص برخی از بازارها در ژاپن و هنگ‌کنگ بیش از به ۲ درصد رشد داشت.  

بیشتر از