نیویورک میزبان نیمی از ۶۰‌هزار مبتلا به کرونا در آمریکا‌ست

فرماندارنیویورک:‌ مقایسه تعداد مبتلایان در نیویورک با بقیه آمریکا «نفس‌گیر» است

نیویورک نیازمند سی‌هزار دستگاه اکسیژن مخصوص برای بیماران مبتلا به کروناست - Angela Weiss / AFP

فرماندار نیویورک، اندروکومو، امروز چهارشنبه، بار دیگر در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در خصوص شیوع ویروس کرونا در این ایالت که بیشترین تعداد مبتلابه را در پنجاه ایالت این کشور دارد، گزارش داد. کومو گفت که این ایالت به ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد در حالی که هم اکنون تنها ۵۳ هزار تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران کرونایی وجود دارد. 

به گفته او جمعیت زیاد، نزدیکی مراکز و منازل و ارتباطات با یکدیگر و اقتصاد بزرگ این ایالت‌، باعث شده است که در میان ایالت‌های دیگر این ایالت بیشترین صدمه را بخورد. 

فرماندار نیویورک گفت که چالش اصلی شهر تعداد دستگاه‌های اکسیژن مورد نیاز است و گفت « تا کنون هیچ وقت به این اندازه مورد نیاز نبوده و برای همین ایالت‌نیویورک به اندازه کافی از این دستگاه‌ها ندارد.»

نیویورک نیازمند سی‌هزار دستگاه اکسیژن مخصوص برای بیماران مبتلا به کروناست. هم اکنون ۴۰۰۰ «دستگاه ونتالیتور» وجود دارد و هفت هزار دستگاه هم خریداری شده است. دولت مرکزی هم گفته است که چهارهزار دستگاه به نیویورک خواهد فرستاد.  اما شهر نیازمند دستگاه‌های بیشتری است. 

کومو گفت با ذکر اینکه «فاصله‌گیری اجتماعی دارد جواب می‌دهد» اضافه کرد که از کادر درمانی خارج از این ایالت خواسته است که به این ایالت بیایند و به کادر درمانی آن بپیوندند. 

آندرو کومو گفت که با رییس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، صحبت کرده است که بتوانند از طریق کمپانی‌های بخش خصوصی به این دستگاه‌ها که عموما تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارند را تهیه کنند. او اضافه کرد که با کشورهای مختلف در این زمینه صحبت کرده‌اند و تصمیماتی در این زمینه به زودی خواهد گرفته خواهد شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته فرماندار نیویورک، این ایالت‌ «هم اکنون» با نیازهای جدی مواجه است چرا که ایالت‌های دیگر ممکن است تا هفته‌های دیگر با نیازهای جدی مواجه شوند، اما این نیاز برای نیویورک «برای همین الان» است. او به ترامپ گفته است که «ما باید تجهیزات بیمارستانی را در سراسر کشور فراهم کنیم. ولی اگر اول در جایی که نقطه بحرانی است این تجهیزات را پیاده کنیم، می‌توانیم پس از خارج شدن از بحران آن را برای دیگر نقاط دیگر بفرستیم که شیب منحنی‌ ویروس کرونا در آنجا مدتی بعد به بخش بحرانی می‌رسد.»

فرماندار نیویورک از کاخ سفید خواسته است که تجهیزات و پرسنل لازم را به نیویورک بفرستند و به محض اینکه نیویورک با بحران مواجه شد و از این وسایل استفاده کرد، این تجهیزات را به ایالت‌های دیگر خواهند فرستاد. او شخصا تعهد کرد که این تجهیزات را به نقاط دیگری که وضعیت‌شان بحرانی شود، می‌فرستد. 

فرماندار نیویورک در خصوص «بسته‌امدادی» دو تریلیون دلاری دولت آمریکا گفت که این برای ایالت نیویورک «وحشتناک» خواهد بود. او گفت تا همین الان نیویورک یک میلیارد دلار ضرر دیده است و این یک قطره در دریاست. 

اندرو کومو در خصوص تعداد افراد مبتلابه به کرونا در ایالت نیویورک گفت:‌«ایالت نیویورک ۲۸ درصد کل تست‌های کرونا در آمریکا را انجام داده است. هر بیمارستانی در ایالت نیویورک می‌تواند تست کرونا رو انجام دهد. هم اکنون تست در بخش‌های پرجمعیت انجام می‌شود. اما هر کسی در ایالت که نگران است و نشانه‌های بیماری را دارد، می‌تواند تست دهد. تا به حال ۳۰ هزار و هشتصد نفر تست شده‌اند. بیش از ۳۸۰۰ نفر در بیمارستان هستند که ۱۲ درصد می شود. مثبت. سه درصد افراد تست مثبت در ای سی یو هستند. آن سه درصد عمدتا افراد دارای بیماری، افراد بالای شصت و پنج سال و افراد با بیماری‌های سیستم ایمنی هستند.»

در حال حاضر در نیویورک با ۳۰ هزار تست مثبت، از ایالت دوم یعنی نیوجرسی که ۳۶۰۰ تست مثبت دارد ده برابر بیشتر افراد دارای ویروس کرونا را در خود دارد. این عدد ۱۵ برابر کالیفرنیا و ۳۰ برابر ایالت ماساچوست است. 

فرماندار نیویورک در خصوص اینکه چرا نیویورک تست مثبت بالایی دارد گفت، نظر شخصی اش این است، که اول «ما به مردم از سراسر جهان را خوش‌آمد می‌گوییم. ما افرادی از ایتالیا و چین و کشورهای داشته‌ایم در سراسر جهان که به این شهر آمده‌اند و تردید ندارم که ویروس خیلی زودتر از آن چیزی که ما می‌دانستیم اینجا بوده است. خیلی زودتر از ایالت‌های دیگر.

دلیل دوم این است که نیویورک شهر پرجمعیتی است. ما خیلی نزدیک به یکدیگر زندگی می کنیم. ما خیابان‌های شلوغ داریم. در خیابان و اتوبوس و تئاتر و جاهای دیگر خیلی نزدیک به هم زندگی می‌کنیم. برای همین نزدیکی مکانی به هم، آسیب‌پذیرتر هستیم.» 

او افزود:‌ «این نزدیکی از طرف دیگر بزرگترین قوت نیویورک است. چرا که این نزدیکی ما را ویژه می‌کند. چیزی که باعث می‌‌شود ما انسان‌هایی باشیم که هستیم. این نزدیکی انسانیت شهر نیویورک است. این نزدیکی حس ما را در خصوص انسانیت شکل می‌دهد و این شکست‌ناپذیر است و ما از پس این بیماری برمی‌آییم.»