مجله وگ به صنایع مد آسیب‌دیده از کرونا کمک می‌کند

حمایت‌ها ویژه طراحان، خیاطان و تولید‌کنندگان خسارت‌دیده است

وگ با شورای طراحان مد آمریکا همکاری می‌کند-Getty Images via AFP

آنا وینتور، صندوقی را برای حمایت از کسانی تاسیس کرد که در صنعت مد، در جریان شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند.

خانم وینتور که سردبیر نشریه مد «وُگ» در آمریکاست، هر سال با شورای طراحان مد آمریکا، برای ایجاد صندوق مشترکی میان وگ و این شورا همکاری می‌کند که کارش حمایت از استعدادهای نوظهور در این صنعت است. 

امسال و در نتیجه شیوع ویروس کرونا، وینتور اعلام کرد که صندوق امسال به کمک به طراحان جوان، خیاط‌ها و تولیدکنندگان اختصاص خواهد داشت تا بتوانند بدهی‌هاشان را بپردازند، چرا که ویروس کرونا کماکان تهدیدی علیه زندگی آنان است. 

کسانی که مایلند از این صندوق بهره‌مند شوند، باید از تاریخ هشتم آوریل یک فرم آنلاین را پرکنند. عضویت در شورای طراحان مد آمریکا برای متقاضیان الزامی نیست. 

خانم وینتور، در یادداشتی که در وبسایت نشریه وگ درباره این ابتکار منتشر کرده است، می‌گوید:‌ «همواره کارهایی هست که فرد می‌تواند در شرایط بحران انجام دهد. در چنین فضایی، خوشحالم اعلام کنم که وگ و شورای طراحان مد آمریکا تصمیم گرفته‌اند صندوق مد مشترک خود را به حمایت از کسانی در جامعه مد اختصاص دهند که تحت تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وینتور افزود، برای افزایش آگاهی در مورد تلاش‌هاشان، وگ و شورای طراحان آمریکا در عین حال یک رشته ویدیو به نام «رشته مشترک» تولید کرده‌اند که بازگوکننده داستان‌هایی درباره تلاش طراحان آمریکایی و کارکنانشان برای فائق آمدن بر مشکلات موجود است.» او همچنین نوشت که «این ویدیوها نشان می‌دهند که کسب‌وکارها چگونه تحت تاثیر این بحران قرار گرفته‌اند و ما برای حرکت به جلو چه برنامه‌ای داریم.» 

خانم وینتور گفت:‌ «این روایت‌ها، وقایع پشت صحنه را بازگو می‌کنند تا به همگان نشان دهند که چه کسانی در این صنعت خلاق، پویا، و بسیار مهم، نقش‌آفرینی می‌کنند.» 

علاقه‌مندان به کمک به صندوق، می‌توانند به شکل آنلاین و از اینجا تقاضا کنند. 

وینتور در بیانیه خود اضافه کرد:‌ «صنعت ما راه‌حل ساده ندارد. چالش‌های پیش روی ما عمیقند. اما امیدوارم که این صندوق گامی در جهت درست باشد و مشتاق در میان گذاشتن اطلاعات بیشتر با شما در روزها و هفته‌های آینده هستم.» 

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی