با همه‌گیری کووید-۱۹، سقط جنین در تگزاس تعلیق شد

فرماندار تگزاس انجام همه جراحی‌های غیرضروری را ممنوع اعلام کرده است

ممنوعیت سقط جنین در دوران همه‌گیری کرونا در آمریکا مخالفانی نیز دارد-SAUL LOEB / AFP

سقط جنین روز سه‌شنبه در ایالت تگزاس به حال تعلیق درآمد. به این ترتیب تگزاس تازه‌ترین ایالت در آمریکا است که برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، روند سقط جنین را متوقف کرده‌اند. 

در تلاش برای جلوگیری از پرشدن ظرفیت بیمارستان‌ها در دوران همه‌گیری کووید-۱۹، مقامات در ایالت‌های تگزاس و اوهایو اعلام کرده‌‌اند که تمامی جراحی‌هایی که از نظر پزشکی «غیرضروری» به شمار می‌روند، به بعد موکول می‌شوند. 

این تصمیم که مقامات ایالتی امیدوارند موجب صرفه‌جویی در مصرف ملزومات و تجهیزات پزشکی و حفاظت از کارمندان بیمارستان‌ها شود، از سوی فعالان در کارزارها به عنوان بهره‌برداری از شیوع بیماری عنوان شده است تا (مسئولان با استفاده از آن)، سیاست‌های ضد سقط جنین را پیش ببرند. 

روز دوشنبه، دفتر کن پکستون، دادستان کل تگزاس، تایید کرد که «هیچکس از فرمان اجرایی فرمانداری در مورد جراحی‌های غیرضروری، از جمله سقط جنین، مستثنی نیست.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، روز یکشنبه اعلام کرد که فرمانی اجرایی امضا کرده است که به موجب آن و در راستای پاسخگویی ایالات به انتشار ویروس کرونا، ظرفیت تختخواب‌های بیمارستانی افزایش می‌یابد. این که چه عملیاتی «عمل‌های غیرضروری» پزشکی تعریف می‌شود، فورا مشخص نشد. 

ایمی هگستورم میلر، رئیس یک شرکت بهداشتی و درمانی که در سه نقطه در تگزاس خدمات سقط جنین ارائه می‌دهد، روز دوشنبه به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت که این عمل یک «ضرورت بهداشتی» است. 

خانم میلر گفت:‌ «بیماران نمی‌توانند برای سقط جنین ایمن، تا پایان همه‌گیری بیماری صبر کنند.» 

در اوهایو، دیل یوست، دادستان کل ایالت، اعلام کرد که کلیه جراحی‌های غیرضروری از روز جمعه متوقف می‌شوند. 

 در نامه‌ای که در اختیار شبکه خبری سی‌بی‌اس نیز قرار گرفته است، دفتر دادستان کل اوهایو به دو مرکز بهداشتی و درمانی دستور داده است تا از ارائه خدمات برای عمل‌هایی مثل سقط جنین، که مستلزم استفاده از تجهیزات پیشگیرانه کادر درمان است، جلوگیری شود. 

سازمان تنظیم خانواده ساوت‌وست در اوهایو، در بیانیه‌ای گفت که در هماهنگی با فرمان اداره بهداشت اوهایو کار می‌کند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. این مرکز، یکی از بیمارستان‌هایی است که دفتر آقای یوست با آنها تماس گرفته است.

آنهاد گفته‌اند، «برای صرفه‌جویی در مصرف تجهیزات بیمارستانی گام‌های دیگری برخواهند داشت.» 

مرکز تنظیم خانواده تگزاس، درباره اجرای این فرمان در ایالت تگزاس اظهار نظر علنی نکرده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان