کرونا در ایتالیا: ۷۹۳ مرگ و ۶۵۰۰ مورد ابتلا در یک روز

این بزرگ‌ترین افزایش روزانه بعد از آغاز شیوع کرونا در ماه گذشته بود

منطقه لامباردی در شمال ایتالیا وخیم‌ترین وضع را دارد-AFP

آمار تلفات ویروس کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت ۷۹۳ نفر افزایش یافت و جمع کل آن به ۴۸۲۵ نفر رسید.

این افزایش روزانه بالاترین افزایش از شروع این بیماری واگیر است و دو روز پس از آن رخ داد که این کشور از لحاظ شمار تلفات چین را پشت سر گذاشت.

طبق اعلام سازمان حفاظت مدنی، شمار کسانی که ابتلای‌شان به کرونا محرز شده است نیز با جهشی ۱۳.۹ درصدی از ۴۷۰۲۱ نفر به ۵۳۵۷۸ نفر رسید.

منطقه لمباردی در شمال ایتالیا بدترین وضعیت را دارد و شمار تلفات آن به ۳۰۹۵ و شمار مبتلایان به ۲۵۵۱۵ نفر رسید.

در روز شنبه ۶۰۷۲ نفر از مبتلایان به کرونا در ایتالیا نیز کاملاً بهبود یافتند و این شاخص در روز قبل از آن ۵۱۲۹ نفر بود. شمار بستریان کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۲۸۵۷ نفر بود و این رقم روز قبل از آن ۲۶۵۵ نفر بود.

ایتالیا از نخستین کشورهای اروپا بود که برای مقابله با این ویروس جهان‌گستر محدودیت‌های گسترده‌ مسافرتی وضع کرد و قرنطینه سراسری همچنان در آن ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از ۱۱ مارس تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر محدودیت‌های وضع شده برای کندسازی شیوع کرونا را نقض کرده‌اند و طبق گزارش پلیس شمار نقض‌کنندگان در روز جمعه حدود ۱۰ هزار نفر بود.

گواهی کسب حدود ۲ هزار از صاحبان کسب‌وکار نیز به خاطر زیر پا گذاشتن وضعیت قرنطینه باطل شده است.

پزشکان ایتالیا که گرفتار افزایش شمار بیماران و کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی  و تخت خالی در بخش مراقبت‌های ویژه شده‌اند از سایر کشورها خواستند که اقداماتی مشابه این کشور در پیش گیرند.

در فیلمی که وضعیت در برگامو  واقع در منطقه لمباردی در شمال ایتالیا( کانون این بیماری همه‌گیر در اروپا) را نشان می‌دهد بیمارانی را می‌بینیم که صورت‌شان بر اثر « شدت تنگی نفس» تیره یا کبود شده است.

به گفته مقامات، گروه ۶۵ نفری پزشکان و پرستاران کوبایی که تجربه مقابله با شیوع بیماری ابولا را دارند روز یک‌شنبه وارد شمال ایتالیا خواهند شد تا به مردم کرمونا در منطقه لمباردی کمک کنند که به شدت از این بیماری لطمه دیده است.

سیلویو بروسافرو رییس موسسه عالی بهداشت ملی می‌گوید سعی داشته‌اند تا مدت بین بروز علایم بیماری و تشخیص آن را که در حال حاضر ۵ روز است کاهش دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان