جراح ارشد ایالات متحده: طوری رفتار کنید که انگار ویروس دارید

«قرنطینه خانگی ۱۵ روزه برای توقف انتشار کووید-۱۹ کافی نیست»

از تمامی مردم آمریکا خواسته شده تا برای مقابله با انتشار ویروس در خانه بمانند - Cindy Ord/Getty Images/AFP

با رسیدن موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به هفت هزار نفر، جراح ارشد این کشور هشدار داد که قرنطینه خانگی ۱۵ روزه سرتاسری برای توقف انتشار کووید-۱۹ کافی نیست. 

دکتر جرومی آدامز، جراح ارشد ایالات متحده در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت:‌ «باید طوری رفتار کنیم که انگار ویروس داریم.» او افزود چنین ذهنیتی چه جواب آزمایش مثبت باشد و چه منفی باید رعایت شود. 

او گفت:‌ «قرنطینه ۱۵ روزه برای در امان نگه داشتن ما کافی نیست. اما در حال حاضر باید این جداسازی را انجام دهیم تا بتوانیم منحنی پیشرفت ویروس را در ۱۵ روز آینده کند کنیم، در چنین نقطه‌ای است که می‌توانیم بگوییم اوضاع را خواهیم سنجید.»

از تمامی مردم آمریکا خواسته شده تا برای مقابله با انتشار ویروس «در خانه بمانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر آدامز گفت:‌ «اگر بتوانیم کاری کنیم که سرتاسر آمریکا برای ۱۵ روز آینده در خانه بماند، می‌توانیم منحنی انتشار ویروس را به حالت مستقیم درآوریم.»

اظهارات او پس از آن است که دولت ترامپ روز دوشنبه تمامی مردم در سرتاسر آمریکا را به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ترغیب کرد. 

یکی از تمهیدات پیشنهادی دولت این بود که مردم از شرکت در گردهمایی‌های اجتماعی بالای ده نفر، در طی دو هفته‌ی پیش‌رو خودداری کنند. 

او گفت:‌ «از مردم می‌خواهیم از گردهمایی‌های بالای ده نفره و سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت امکان از خانه کار کنند.»

ایالات متحده برای اتخاذ روش درست و برداشتن گام‌هایی که مردم باید در پاسخ به انتشار ویروس بردارند، عملکرد کشورهایی مانند ایتالیا، چین و کره جنوبی را بررسی کرده است. 

ایتالیا صحنه انتشار سریع موارد تایید شده ابتلا و موارد مرگ است، در حالی که چین و کره جنوبی توانسته‌اند انتشار ویروس را کند کنند. 

دکتر آدامز گفت:‌ «وقتی به داده‌های اطلاعاتی نگاه می‌کنیم، آمار ما شبیه جایگاه ایتالیا در دو سه هفته گذشته است. آیا می‌خواهیم روش ایتالیا را دنبال کنیم یا به مسیری برویم که کره جنوبی و چین رفتند که در واقع توانستند روند صعودی را کنترل کرده و شمار مبتلایان و قربانیان را کاهش دهند.» 

رویکرد سختگیرانه در خانه نگه داشتن افراد، می‌تواند به آمریکا کمک کند تا وضع را در هفته‌های آتی شبیه کره جنوبی کند. کره جنوبی در مراحل اولیه انتشار ویروس، قوانینی را برای نگه داشتن افراد در خانه‌ها اعمال کرد. 

دکتر آدامز گفت:‌ «می‌خواهیم مردم بدانند؛ احتمال دارد که بیماری را بگیرید، و احتمال دارد که در صورت ابتلا بهبود یابید، اما آنچه که نمی‌خواهیم از شما سربزند این است که شما یا هر فرد دیگری بیرون از خانه، در حال انتشار ویروس باشد.» 

مسئولان دولت فدرال و بخش بهداشت و درمان در آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کردند که شمار موارد ابتلا درایالات متحده به بیش از هفت هزار نفر رسید که ۱۱۷ تن از آنان بر اثر ابتلا به بیماری جان باخته‌اند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی