ویروس کرونا؛ مسابقات تنیس آزاد فرانسه به تعویق افتاد

برگزاری این مسابقات به ماه سپتامبر موکول شده است

مسابقات آزاد فرانسه هر ساله از اواسط ماه مه تا اوایل ژوئیه در شهر پاریس برگزار می‌شود- Martin BUREAU / AFP

دست‌اندرکاران مراسم برگزاری مسابقات تنیس آزاد فرانسه، روز سه‌شنبه اعلام کردند که این مسابقات به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.

این سری از رقابت‌ها که یکی از چهار مسابقه اصلی تنیس، در کنار ویمبلدون، آزاد ایالات متحده و آزاد استرالیا است، قرار بود در پاریس فرانسه بین ۲۴ می تا ۷ ژوئن برگزار شود.

اکنون برگزاری آن به ۲۰ سپتامبر تا ۴ اکتبر موکول شده است که مصادف است با تنها یک هفته بعد از پایان مسابقات آزاد ایالات متحده در شهر نیویورک.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه دست‌اندرکاران مسابقات که روز سه‌شنبه منتشر شد، اظهار داشت: «گرچه هیچ کس نمی‌تواند اوضاع ۱۸ می را پیش‌بینی کند، تمهیدات فعلی برای جلوگیری از شیوع بیماری، آماده شدن برای برگزاری این مسابقات را برای ما غیرممکن کرده است. به همین خاطر قادر نخواهیم بود مسابقات این دوره را در تاریخ از پیش برنامه‌ریزی شده برگزار کنیم.»

این بیانیه ادامه داد: «فدراسیون تنیس فرانسه برای مراقبت از سلامت کارمندان، همکاران و عرضه‌کنندگان خود و انجام رفتاری مسئولانه به این نتیجه رسیده است که تنها راه برای حفظ مسابقات سال ۲۰۲۰ این است که به کارزار مبارزه علیه کووید۱۹ بپیوندد.»

مسابقات گرند اسلم (Grand Slam) پاریس، امسال با مسابقات آزاد اتحادیه تنیس زنان در ووهان مصادف خواهد شد که شهری است که کووید۱۹ اول از آنجا شیوع یافت. 

مسابقات انجمن تنیس حرفه‌ای نیز پیشتر در ماه مارس برای شش هفته معلق شد که باعث لغو بازی‌های آزاد میامی و استادان مونته کارلو شد. مسابقات آزاد ایندین ولز (Indian Wells) هم پیش از آن به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شده بود.

در همین حال بازی‌های مقدماتی جام جهانی تنیس نیز به خاطر شیوع بیماری در بسیاری از کشورهای جهان لغو شده است.

© The Independent

بیشتر از ورزش