ابتلای کودک ۵ ساله به ویروس کرونا

این کودک در میان ۸۰ مورد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت نیوجرسی است

 به گفته پژوهشگران احتمال مرگ کودکان بر اثر ویروس کرونا بسیار کم است- REUTERS/Ramzi Boudina

کودکی ۵ ساله در میان ۸۰ مورد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت نیوجرسی است که آمار کل بیماران این ایالت را به ۱۷۸ نفر می‌رساند.

بنا به گزارش‌های رسیده، مقامات بهداشتی این ایالت گفتند که این کودک ۵ ساله جزو ۸۰ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ است، ولی درباره وضعیت هیچ یک از موارد جدید جزئیاتی ارائه نشد.

مقامات همچنین اظهار نکردند که این کودک اهل کدام بخش از آن ایالت است.

بنا به یکی از گزارش‌ها، شهرستان برگن بیشترین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را در این ایالت گزارش کرده است و از ساکنان شهر تینک در طول آخر هفته گذشته خواسته شده است که خود را قرنطینه کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیوجرسی در موافقت با ایالات نیویورک و کنتیکت و در راستای اقدامی مشترک در منطقه برای جلوگیری از شیوع این ویروس بین ایالات، در ساعت ۸ بعدازظهر دوشنبه، تصمیم به تعطیل کردن تمام سالن‌های سینما، قمارخانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی گرفت.

گرچه رئیس جمهوری دونالد ترامپ مرزهای ایالات متحده را به روی مسافران ۲۶ کشور اروپایی بسته است، هنوز هیچ محدودیت داخلی برای مسافرت بین ایالات در نظر گرفته نشده است.

دبورا بیرکس، هماهنگ‌کننده واکنش کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا، نیز احتمال اتخاذ چنین تمهیدی در روزهای آینده را تایید نکرد.

او در شبکه خبری فاکس گفت: «ما هر روز آمار و اطلاعات موجود را به دقت تحت نظر می‌گیریم و بررسی می‌کنیم و به همین خاطر می‌بینید که رئیس جمهوری توصیه‌های موجود را سفت و سخت‌تر کرده است.»

او ادامه داد: «با ردیابی کردن مسیر شیوع بیماری، اگر به این نتیجه برسیم که مسافرت هوایی باعث انتقال آن می‌شود، آنگاه به نظرم رئیس جمهوری در آن باره تصمیم خواهد گرفت. ولی فعلا اطلاعات چندانی حاکی از بروز چنین شیوه انتقالی در دست نداریم.»

تا کنون حدود ۳۸۰۰ مورد ابتلا در ایالات متحده گزارش شده است و بیش از ۶۵ نفر در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

شهر هوبوکن در نیوجرسی، هم اینک نیز در سراسر شهر بین ساعات ۱۰ شب تا ۵ صبح حکومت نظامی اعلام کرده است و از تمام شهروندان خواسته است که غیر از موارد اضطراری، تمام این ساعات را در خانه بمانند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در راستای مقابله با شیوع این بیماری مسری پیشنهاد کرده است که گردهمایی‌هایی با حضور بیش از ۵۰ نفر، تا دو هفته ممنوع شود.

دیگر ایالات در سراسر ایالات متحده نیز کاملا مدارس دولتی را تعطیل کرده‌اند‌ و به اجتماعات گوناگون دستور تعطیلی داده‌اند.

آقای ترامپ گفته است که «وضعیت جدید» که در کشور به خاطر مقابله با شیوع این ویروس ایجاد شده است، ممکن است تا ماه اوت ادامه یابد.

گزارش‌های تکمیلی از سایر آژانس‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان