ویروس کرونا؛ تزریق واکسن آزمایشی کرونا به نخستین داوطلبان

دونالد ترامپ مراکز تولید دارو را برای کشف واکسن کووید ۱۹ تحت فشار گذشته است

دانشمندان در سراسر جهان در پی یافتن واکسن این بیماری کشنده هستند - Ed JONES / AFP

نخستین آزمایش واکسن کووید ۱۹ روی انسان در آمریکا آغاز شده است. خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داده که به چهار داوطلب در انستیتوی پژوهشی کایزر پِرمِنِنت واشنگتن در سیاتل واکسن کرونا تزریق شده است.

علاوه بر آن، به ۴۵ داوطلب سالم و جوان «دوُز» (مقدار) های مختلف واکسن کرونا که توسط انستیتوی ملی بهداشت و شرکت بیوتکنولوژی «مدرنا» تولید شده، تزریق خواهد شد.

جنیفر هالر، یکی از داوطلبان که زنی ۴۳ ساله اهل سیاتل و نخستین کسی است که واکسن به او تزریق می شود، پیش از دریافت واکسن گفت:«همه ما إحساس بیچارگی می کنیم. این فرصتی بسیار جالب برای من است که بتوانم کاری در قبال آن بکنم.»

مسئولان بهداشت عمومی در آمریکا گفته اند میان یک سال تا هجده ماه طول خواهد کشید تا نتیجه آزمایش این واکسن معلوم شود.

در این میان، هیچگونه امکانی وجود ندارد که کسانی که واکسن به آن ها تزریق شده، به بیماری کرونا مبتلا شوند زیرا واکسن حاوی ویروس فعال کووید ۱۹ نیست.

هدف آزمایش عمدتا این است که واکسن عوارض جانبی نداشته باشد.

چند گروه علمی در جهان شدیدا در تلاش کشف و تولید واکسن کرونا هستند از جمله واکسنی که مردم را فقط برای یک یا دو ماه مصون کند تا واکسن بلند مدت تری کشف شود. 

آنتونی فاوچی، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا به آسوشیتد پرس گفت حتی اگر مراحل اولیه آزمایش واکسن موفقیت آمیز باشد، « یک سال یا یک سال نیم » طول می کشد تا بتوانیم آن را به اندازه کافی تولید کرده در اختیار عموم قرار دهیم.

با وجود این، این مدت برای کارخانجات تولیدکننده واکسن، مدت زمان بسیار کمی است زیرا باید پیش از این که بتوان گفت آیا واکسن واقعا مصونیت داده و عوارض جانبی منفی ندارد، باید  روی هزاران نفر آزمایش شود، و تولیدکنندگان واکسن می دانند این انتظار برای مردم وحشت زده دشوار است.

دونالد ترامپ مراکز تولید دارو را برای کشف واکسن کووید ۱۹ تحت فشار گذشته و در روزهای اخیر گفته است کار کشف واکسن «بسیار به سرعت پیش می رود» و اظهار امیدواری کرده که واکسن کرونا «نسبتا به زودی» تولید شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا پیش از ۱۶۸ هزار نفر را در سطح جهان مبتلا کرده و ۶۶۱۰ کشته برجای گذاشته است.

این در حالی است که پژوهشگران استرالیایی می گویند واکنش های مصونیت نخستین مبتلایان به کووید ۱۹ را مورد مطالعه قرار داده اند که به گفته وزیر بهداشت این کشور گامی مهم در جهت تولید واکسن و درمان این بیماری است.

پژوهشگران انستیتوی ایمنی و عفونت پیتر داهرتی در استرالیا می گویند گامی مهم در جهت درک رفتار و گسترش ویروس کرونا برداشته اند.

آن ها با مطالعه روی نتایج آزمایش خون یک زن چهل و چند ساله متوجه شده اند بدن انسان به ویروس کرونا به همان نحوی واکنش نشان می دهد که با ویروس آنفولانزا مبارزه می کند.

این کشف می تواند به درک دانشمندان در ارتباط با این که چرا برخی مبتلایان بهبود می یابند و برخی دیگر گرفتار مشکلات جدی تنفسی می شوند، کمک خواهد کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان