ابتلا به ویروس کرونا از ۱۰ هزار نفر گذشت؛ آمار گیلان صعودی شد

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در یک روز گذشته ۷۵ نفر قربانی بیماری کووید-۱۹ شده‌اند

جدیدترین آمار وزارت بهداشت ایران نشان می‌دهد که آمار ابتلا به ویروس کرونا در ایران از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده‌است.

کیانوش جهانپور، رییس‌ مرکز روابط‌عمومی وزارت بهداشت دقایقی پیش اعلام کرد که ۱۰ هزار و ۷۵ نفر به کرونا آلوده شده‌اند. به این ترتیب در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷۵ نفر به آمار بیماران کووید-۱۹ در ایران افزوده شده است.

پس از آنکه جمعه گذشته ۱۲۳۴ نفر در یک روز به ویروس کرونا مبتلا شدند، آمار وزارت بهداشت تا میانه این هفته سیر نزولی یافت و به مرز ۵۰۰ مورد جدید در هر روز هم رسید. این آمار از ۴۸ ساعت پیش مجددا صعودی شده و امروز به ۱۰۷۵ مورد جدید رسیده است.

وزارت بهداشت ایران همچنین از مرگ ۷۵ نفر در طول یک روز گذشته خبر داده است. از ابتدای شیوع این ویروس، ۴۲۹ نفر در ایران در اثر بیماری کووید-۱۹ فوت شده‌اند. البته این آماری است که به‌شکل رسمی از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام شده است. منابع خبری و چهره‌های سیاسی در ایران معتقدند آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت واقعی نیست و شمار مبتلایان و قربانیان بسیار بیشتر از این میزان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت بهداشت اعلام کرده که ۳۲۷۶ نفر از کسانی که در روزهای گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند نیز به‌طور کامل بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

در یک روز گذشته، استان‌های تهران با ۳۰۳ مورد، مرکزی با ۸۸ مورد و گیلان با ۸۴ مورد در صدر استان‌های درگیر کرونا بوده‌اند.

آمار استان گیلان در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته نزولی شده و به پنج مورد ابتلا کاهش یافته بود ولی این آمار مجددا سیر صعودی یافت و در طول یک روز گذشته به ۸۴ مورد رسید.

در رویدادی دیگر، صبح امروز عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پستی اینستاگرامی خواستار بهره‌مندی ایران از پنج میلیارد دلار تسهیلات صندوق بین‌المللی پول شد تا با استفاده از آن با شیوع کروناویروس (کووید-۱۹) مقابله کند.

همتی در نامه‌ای به کریستالینا گئوگیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول نوشت: «با توجه به اعلام رسمی شما برای پشتیبانی از اعضا و با توجه به شیوع گسترده کرونا در ایران و سهمیه جمهوری اسلامی در این صندوق، خواستار استفاده از تسهیلات تامین مالی سریع RFI هستیم.»

از سوی دیگر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که در روزهای اخیر بر خلاف رویه معمول ساکت‌تر بوده، در پستی اینستاگرامی نوشت که بانک مرکزی از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک مالی کرده است.

او همچنین در حساب توییتر خود از صندوق بین‌المللی پول و هیات‌مدیره‌اش خواسته با تصویب کمک مالی به ایران، مسئولانه عمل کنند و در «طرف درست تاریخ» قرار بگیرند.

بیشتر از