کووید ۱۹ یک بیماری همه‌گیر در جهان شد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در روزهای آینده رشد کرونا بیشتر خواهد شد

سازمان بهداشت جهانی در روز چهارشنبه٬ ۲۱ اسفند  اعلام کرد که بیماری کووید۱۹، به صورت رسمی یک بیماری همه‌گیر در سطح جهان است.

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفته است: «شیوع ویروس کرونا در جهان به مرحله همه‌گیری رسیده است».

آقای آدهانوم همچین گفت: «سازمان بهداشت جهانی در حال ارزیابی تمام وقت این شیوع و نگران "میزان شیوع و شدت" آن است».

وی در این نشست رسانه‌ای  توضیح داد: «در دوهفته گذشته تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ ویروس کرونا در جهان به سرعت افزایش پیدا کرده است و تعداد مبتلایان ۳ برابر شده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر بیشتر از ۱۱۸ هزار نفر در ۱۱۴ کشور جهان، تا این لحظه به این ویروس مبتلا شده اند و ۴ هزار و ۲۹۱ مورد جان خود را از دست داده اند. 

در ادامه این نشست همچنین اعلام شد: «هزاران نفر در بیمارستان‌های دنیا در حال مبارزه با این بیماری بوده و ما انتظار داریم که در روزها و هفته‌های پیشرو تعداد مبتلایان و مرگ و میر بر اثر کووید ۱۹ با ویروس کرونا افزایش پیدا کند».

به گفته سازمان بهداشت جهانی ایران و ایتالیا در حال حاضر دو کشور  اول در گرفتاری به ویروس کرونا هستند ولی سایر کشورها نیز به زودی در چنین شرایطی قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که امروز صدر اعظم آلمان نیز هشدار داده که ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور احتمالا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند. آنگلا مرکل با اشاره به اینکه تاکنون درمانی برای این بیماری وجود نداشته گفته که باید بر کند شدن روند شیوع ویروس کرونا تمرکز شود.

بیشتر از