مازندران از قم پیشی گرفت؛ آمار ابتلا به کرونا از ۸ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت ایران از مرگ ۲۹۱ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ خبر داده است

استان تهران با ۲۲۱۴ نفر و مازندران با ۸۸۶ نفر مبتلا، آلوده‌ترین استان‌های ایران هستند- عکس: AFP

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران ظهر امروز جدیدترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد. تا ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۸۰۴۲ نفر در سراسر ایران به این ویروس آلوده شده‌اند.

بنا به گفته این مقام وزارت بهداشت، ۲۹۱ نفر نیز در اثر ابتلا به کووید-۱۹ فوت شده‌اند. ۵۴ نفر از این افراد تنها در یک روز گذشته در اثر این بیماری درگذشته‌اند.  

نکته قابل‌توجه در آمار اعلامی امروز، پیشی گرفتن استان مازندران از قم است. قم به عنوان کانون شیوع کرونا در ایران تا کنون ۷۵۱ مورد تایید‌شده ابتلا به ویروس کرونا داشته است. در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در استان مازندران  تا روز گذشته حدود ۶۰۰ نفر بود این آمار با جهش ۳۰ درصدی در یک روز، به ۸۸۶ نفر افزایش یافت.

به این ترتیب استان تهران با ۲۲۱۴ نفر و مازندران با ۸۸۶ نفر مبتلا، آلوده‌ترین استان‌های ایران هستند.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که تاکنون ۲۷۳۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

روز گذشته علی‌محمد شاعری، نماینده بهشهر و رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران در دو نامه جداگانه به رئیس‌جمهور و وزیر کشور از آنها خواست باتوجه به وضعیت قرمز در مازنداران، این استان قرنطینه شود. او همچنین خواستار اعزام تیم درمانی و ارسال تجهیزات لازم برای مقابله جدی با کروناویروس (کووید-۱۹) در استان مازندران شده بود.

رئیس‌ مجمع نمایندگان مازندران در این نامه به حسن روحانی و عبدالرضا رحمانی فضلی هشدار داده که مسئولیت عدم قرنطینه استان مازندران و تبعات آن بر عهده دولت و وزارت کشور خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر، اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به رئیس مجلس و وزیر بهداشت، وضعیت را «اضطراری» توصیف کرده و خواستار افزایش کمک‌ها به این استان شدند. در این نامه درخواست تعطیلی ادارات و قرنطینه استان گیلان نیز مطرح شده است. 

این در شرایطی است که محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفتگو با ایرنا به کمبود تجهیزات حفاظتی برای کادر درمانی  از جمله ماسک و دستکش در استان‌های شمالی اشاره کرد و آن را «نگران کننده» خواند. 

استان‌های شمالی ایران یکی از بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در سطح کشور را دارند. روز گذشته باشگاه خبرنگاران به نقل از محمدحسین قربانی، نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان، شمار قربانیان کووید-۱۹ در این استان را بیش از ۲۰۰ نفر و تعداد مبتلایان را حدود ۹۰۰ نفر اعلام کرده بود. در همان زمان تعداد رسمی قربانیان در کل کشور ۱۹۴ نفر و تعداد مبتلایان ۶ هزار و ۵۶۶ نفر اعلام شده بود.

بیشتر از