ویروس کرونا؛ سراسر ایتالیای ۶۰ میلیونی در قرنطینه

نخست وزیرایتالیا: با این فرض که دیگر وقتی نمانده تصمیم جدیدی گرفتیم

شلوغ‌ترین مکان‌های عمومی و تاریخی شهر میلان هم اکنون خالی از بازدید کننده و  گردشگر شده - MIGUEL MEDINA / AFP

سراسر ایتالیا در وضعیت قرق قرار گرفت و نخست‌وزیر این کشور تمامی گردهمایی‌های عمومی را لغو و مدارس و دانشگاه‌ها را تا ماه بعد تعطیل اعلام کرد.

جوزپه کونته در نشستی خبری که از تلویزیون پخش می‌شد گفت طبق دستور جدید دولت، مردم ایتالیا فقط در صورت ارائه دلایل کاری، بهداشتی و چند دلیل محدود دیگر حق خواهند داشت به خارج از منطقه زندگی‌شان سفر کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دستور از صبح سه‌شنبه به اجرا درمی‌آید و وضعیت اضطراری که ۱۶ میلیون نفر جمعیت شمال ایتالیا را در برمی‌گرفت به کل جمعیت ۶۰ میلیون و اندی نفری این کشور بسط می‌یابد.

آقای کونته با اشاره به قرنطینه کردن نواحی شمال این کشور به خبرنگاران گفت: «فقط یک منطقه دارای وضعیت قرمز  نخواهد بود بلکه کل ایتالیا» منطقه حفاظت شده خواهد بود.

علاوه بر محدودیت‌های مسافرتی کل مدارس و دانشگاه‌ها که تعطیل شده بودند تعطیلی‌شان تا ۳ آوریل تمدید شد.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

در ضمن کل رستوران‌ها و کافه‌های ایتالیا باید با فرا رسیدن غروب کسب و کار خود را تعطیل کنند در حالی که پیش از این فقط در شمال این کشور چنین محدودیتی را به اجرا درآورده بودند.

ویروس کرونا تا کنون در ایتالیا ۹۱۷۲ نفر را مبتلا کرده و جان ۴۳۶ نفر را گرفته است. آقای کونته افزود: «با این فرض که دیگر وقتی نمانده تصمیم جدیدی گرفتیم. آمار بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و نیمه ویژه و متاسفانه فوت‌شدگان به ما می‌گوید که ابتلا به کرونا رشد چشم‌گیری داشته است. بنابراین عادت‌های‌مان باید تغییر کند. همین الان باید تغییر کند.»

پیش از این کمیته المپیک ایتالیا اعلام کرده بود تمامی ورزش‌ها و از جمله فوتبال تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

© The Independent

بیشتر از جهان