ویروس کرونا؛ قرنطینه یک کشتی تفریحی در سواحل سانفرانسیسکو

شمار موارد ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا در کالیفرنیا به ۵۴ نفر رسیده است

در پی مرگ یک مرد ۷۱ ساله در کشتی گرند پرینسس فرماندار کالیفرنیا، وضعیت اضطراری اعلام کرد - STRINGER / INTERPRESS / AFP

کشتی کروز مرتبط با اولین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در کالیفرنیا در سواحل سانفرانسیسکو متوقف شد و سرنشینان آن مورد آزمایش قرار گرفتند. 

در پی بروز نشانه‌های احتمالی بیماری در ۱۱ مسافر و ده خدمه در کشتی گرند پرینسس، هزاران مسافر آن که در مسیری دو طرفه از سانفرانسیسکو به هاوایی سفر کرده بودند، در کشتی نگه داشته‌ شده‌اند. 

در پی مرگ یک مرد ۷۱ ساله که طی سفری دیگر، روز چهارشنبه در همان کشتی فوت کرده بود، گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، وضعیت اضطراری اعلام کرد. آن رویداد، اولین مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در آمریکا در خارج از ایالت واشنگتن است. 

آقای نیوسام در یک کنفرانس خبری گفت:‌ «ما این کشتی را با هزاران مسافر در ساحل متوقف کرده‌ایم. تمام سرنشینان را آزمایش می‌کنیم و نتایج را اعلام می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آقای نیوسام، این کشتی که در برمودا به ثبت رسیده است، «تا وقتی که همه آزمایش بدهند و قوانین و مقررات جدید برای ورود بدون خطر آنان به خاک رعایت شود»، در کشتی می‌مانند. 

کشتی فوق قرار بود عصر چهارشنبه به سان‌فرانسیسکو برسد.

مردی که این هفته فوت کرد، یکی از مسافرانی بود که ماه گذشته پس از سفر رفت و برگشت میان سان‌فرانسیسکو و مکزیک با کشتی گرند پرینسس، به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شد. 

او که اهل پلیسرکانتی در نزدیکی سانفرانسیسکو بود، از قبل دچار بیماری‌ دیگری بود. 

آقای نیوسام گفت، دومین مبتلا «به شدت بیمار»‌است و مقامات می‌کوشند تا با ۲۵۰۰ نفری که همه با آن کشتی سفر کرده بودند، تماس بگیرند. نیمی از آنان اهالی کالیفرنیا هستند. ۵۰ تا ۶۰ نفر از مسافران، هم در سفر به مکزیک حضور داشتند و هم در سفر به هاوایی. 

کشتی گرند پرینسس متعلق به خطوط کشتی‌رانی «پرینسس کروزز» است. کشتی پرنسس دایموند نیز متعلق به همین خطوط کشتیرانی است. دایمون پرینسس، پیشتر در ژاپن برای بیش از دو هفته قرنطینه شده بود، زیرا بیش از ۷۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان سرنشینان آن گزارش شده بود. 

شش تن از مسافران کشتی پرنسس دایموند پس از ابتلا به ویروس جان باختند. در مجموع، تاکنون ۱۱ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشته‌اند. 

شمار موارد ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا در کالیفرنیا به ۵۴ نفر رسیده است که بیشترین تعداد ابتلا در میان تمامی ایالت‌های آمریکا به شمار می‌رود. 

© The Independent

بیشتر از جهان